اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

9 دی روز تجلی ولایت‌مداری مردم ایران است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: 9 دی روز تجلی قدرت خداوند و ولایت‌مداری مردم ایران است.

9 دی روز تجلی ولایت‌مداری مردم ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در مراسم دعای سمات که بعد از ظهر جمعه با حضور خانواده شهدای استان قم در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار کرد: 9 دی روز تجلی قدرت خداوند و ولایت‌مداری مردم ایران است.
وی افزود: مسئله ولایت‌فقیه یک امر تاریخی،‌ روایی و عقلی است و در طول تاریخ در این مورد بحث‌هایی صورت گرفته است زیرا خداوند همه موجودات را هدایت کرده و مسئله حکومت که مهم‌ترین نکته زندگی انسان‌هاست را فراموش نمی‌کند.
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه اسلام در امر ولایت سکوت نکرده است، گفت: خداوند در سوره نساء می‌فرماید «ای اهل ایمان خدا را اطاعت کنید و نیز پیامبر خدا و اولی‌الامر را اطاعت کنید» و رسول اکرم(ص) نیز در تفسیر این آیه به نام تمام امامان اشاره کرده‌اند.
وی با اشاره به ضروری بودن حضور رهبر و امام در میان مردم تصریح کرد: کرامت و عظمت و نیز عدالت خداوند ایجاب می‌کند که همواره ولی خدا بر روی زمین وجود داشته باشد به طوری که بر اساس روایات آخرین فردی که از دنیا می‌رود امام معصوم خواهد بود زیرا زمین هیچ‌گاه بدون حجت خدا نخواهد ماند.
نوری‌همدانی افزود: روایاتی در مورد صفات شخص حاکم وارد شده است و آیاتی نیز در این زمینه وجود دارد که درباره حضرت ابراهیم(ع) آزمایشات زیادی از سوی خداوند صورت گرفت تا اینکه پس از طی مراحل مختلف، مقام امامت به او نائل شد.
این مرجع تقلید با اشاره به کلام خداوند در مورد اینکه عهد و پیمان امامت به افراد ظالم نخواهد رسید، گفت: طبق روایات کسی که لحظه‌ای به خود یا دیگران ظلم کرده باشد شایستگی مقام امامت را نخواهد داشت.
وی ابراز کرد: با توجه به غیبت امام زمان(عج) و لزوم برقرار بودن مقام ولایت در جامعه، چهار نفر به عنوان نایب خاص ایشان مشغول به فعالیت بودند و پس از آنها نیز بر اساس روایتی از امام عصر(عج) راویان حدیث و فقها عهده‌دار مقام ولایت خواهند بود.
‌نوری‌همدانی با اشاره به جمله معروف امام خمینی(ره) که ولایت‌فقیه را ولایت رسول‌الله می‌دانستند، تصریح کرد: امام راحل(ره) فریادگری با صلابت و مجاهدی قدرتمند بود که با گفتار و عملکرد خود ولایت ‌فقیه را در این کشور جاری ساخت.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: پیامبران در جریان نبوت خود پس از سرنگونی ستمگران، حکومتی صالح تشکیل می‌دادند و امام خمینی(ره) نیز توانست دست قدرت‌های استعماری و استکباری را از ایران کوتاه کند و پس از آن حکومت اسلامی تشکیل دهد در حالی که سلسله‌های پادشاهی ایران در طول هزاران سال، مسئله حکومت را از ولایت جدا ساخته بودند.
وی اقدامات رهبر کبیر انقلاب را کاری پیامبرگونه دانست و افزود: امروز حکومت اسلامی به برکت وجود امام خمینی برقرار بوده و دارای سه رکن اساسی مردم، اسلام و ولایت‌فقیه است.
نوری‌همدانی با تاکید بر حضور همیشگی مردم در حمایت از اسلام و ولایت‌فقیه گفت: حماسه‌های بسیاری توسط مردم ایران و به رهبری امام خمینی(ره) در دوره طاغوت به وجود آمد و موجب پیروزی انقلاب شد و پس از آن نیز در طول هشت‌ سال دفاع مقدس و با وجود حمایت همه‌جانبه دنیا از رژیم صدام، حماسه بزرگی توسط ملت ایران به ثبت رسید.
این مرجع تقلید 9 دی را نیز یکی از حماسه‌های عظیم مردم ایران دانست و خاطر نشان کرد: مردم بسیاری از کشورها مانند مصر و الجزایر در گذشته به نام دین قیام کردند اما قدرت‌های استکباری انقلاب آنها را استحاله کرده و ملت‌ها را زیر سیطره خویش درآوردند.
وی گفت: دشمنان در صدد بودند که برای استحاله انقلاب اسلامی ایران نیز چنین نقشه‌هایی را به مرحله اجرا درآورند و در این زمینه از تمام نیروهای خود از جمله منافقین بهره بردند، اما بصیرت مردم موجب خاموش کردن آتش فتنه شد بنابراین باید همواره این ایام‌الله را زنده نگه داشته و پشتیبان نظام اسلامی باشیم زیرا تنها نظامی است که در زمان غیبت دارای جنبه الهی و دینی است.
نوری‌همدانی با اشاره به توصیه‌های امام خمینی(ره) در مورد ملت افزود: مردم ایران قدرت زیادی در جنبه‌های مختلف علمی، نظامی و فرهنگی دارند تا جایی که در عرصه‌های مختلف دانش پیشرفت کرده و توانستند در عرصه نظامی نیز هواپیمای جاسوسی آمریکا را به سادگی شکار کنند.
استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: در حال حاضر نظام اسلامی با اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد و مردم نیز باید حضور خود را در صحنه‌هایی چون انتخابات به تمام جهانیان نشان دهند.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول