اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

9 دی اوج ولایتمداری ملت ایران بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: حماسه 9 دی اوج بصیرت ولایت مداری و حضور در صحنه مردم ایران است که نشان دادند با هدایت‌های مقام معظم رهبری به بلوغ سیاسی و فکری رسیده‌اند.

9 دی اوج ولایتمداری ملت ایران بود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه نماز جمعه این هفته در بوشهر اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های ایمان و راه خدا ولایتمداری است.
وی افزود: ولایتمداری جوهره تدین و دینداری است‌، به طوری که اگر ولایت و ولایتمداری برای انسان مسلمان دینی نباشد اساسا ایمان آن زیر سوال است و تدین آن دارای شاخصه‌های منفی و دور از باطنی سالم در عرصه تدین است.
امام جمعه بوشهر گفت: ولایت یعنی حاکمیت شخصی بر جامعه و فرد که جامعه و فرد‌، آن ولایت را می‌پذیرد و به آن می‌بالد و سراسر وجودش تابعیت حاکمیت آن ولایت بر خود و قلبی سرشار از محبت و ایمان به ولایت و عملش همگی نشات گرفته از ولایت است
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: اگر کسی از مدار ولایت و در فضای دین تخطی کند از مدار سالم دین خارج شده و اگر ولایت الهی را قبول نکند اساسا ایمان ندارد، اگر ولایت حضرت محمد(ص) را نپذیرد اسلام ندارد و اگر به ولایت فقیه  ارزش قائل نشود خارج از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است.
صفایی بوشهری اظهار کرد: جوهره اسلام و دین، ولایت و ولایتمداری است و اگر کسی تابع ولایتمداری نباشد، اسلامی بی محتوا دارد.
وی گفت: مهم‌ترین شاخصه یک شخص با بصیرت داشتن دین، ایمان و عمل به ولایت است و کسی که درک کند، ایمان آورد و عمل کند آن شخص بصیرت دارد.
صفایی بوشهری در ادامه اظهار کرد: اگر انسانی بدون بصیرت عمل کند مثل کسی است که گمراه است و هر چه بیشتر می‌رود دورتر از هدف خود می‌شود.
امام جمعه بوشهر یاد آور شد: اساس و جوهر دین ایمان عبودیت و ولایتمداری است و در شرایط کنونی جوهره تدین و عمل بر مبنای فقه، حرکت بر مدار خورشید فروزان جهان اسلام و مکتب دینی، اطاعت کردن و تابعیت از مقام معظم رهبری و ولایت فقیه است
وی گفت: تاریخ نشان داده است آنانی که با ولایت و ولایت مدار هستند نامشان در تاریخ مانند خورشید فروزان می‌درخشد و ماندگار شده‌اند ولی کسانی که ولایت ستیز بوده‌اند نامشان در سیاهی تاریخ جای گرفته است.
‌نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: ملت ایران اسلامی از آموزه‌های تاریخ اسلام آموختند که هیچگاه حتی لحظه‌ای رهبر خود را تنها نمی‌گذارند.
وی به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام کاظم (ع)تصریح کرد‌: بصیرت امام کاظم(ع) موجب شد انحراف در متن اسلام رخ ندهد و چنان کردند که اسلام در شرایط بسیار ویژه‌ای که قرار داشت و تهاجم فرهنگی بسیار گسترده‌ای در جهان اسلام واقع شده بود  پایدار ماند.
صفایی بوشهری ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت رقیه (س) افزود‌: از اهل بیت جدا نشوید که جدایی از اهل بیت دوری ، انحراف و فتنه  می‌آورد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه اظهار داشت: حماسه 9 دی، حماسه‌ای است کم نظیر در ایران، اسلام، جهان که در تاریخ اسلام چنین حادثه‌ای با بصیرت به خود ندیده است و چنین مقابله‌ای مردمی در برابر فتنه بسیار کارشناسی شده آکادمی‌های سیاسی و اتاق فکرهای ضد انقلاب هیچگاه شاهد نبوده و به همین دلیل بود که در تاریخ جهان ماندگار شد.
امام جمعه بوشهر افزود‌: حماسه 9 دی جواب کوبنده مردم با بصیرت و حاضر در صحنه‌های حساس و جان بر کف در تمامی مواقع به جبهه فتنه ولایت ستیز و کوتاه بین سیاسی بود.
صفایی بوشهری اذعان کرد: حماسه 9 دی اوج بصیرت ولایت مداری و حضور در صحنه مردم ایران است که نشان دادند با هدایت‌های مقام معظم رهبری  به بلوغ سیاسی و فکری رسیده‌اند.
وی با اشاره به اینکه اصحاب فتنه سه گروه بودند عنوان کرد: نخستین گروه اصحاب فتنه گروه اسلام ستیز کشورهای خارجی  استکبار بود که با طراحی براندازی میزان نظام از سال‌های قبل برای سال 88 کارشناسی کرده بودند.
وی در ادامه تصریح کرد: آنان آموخته بودند که با تهاجم سخت نمی‌توانند ایران اسلامی را شکست دهند و به همین دلیل با تهاجم نرم به دنبال براندازی نظام بودند.
صفایی بوشهری گفت: مدل براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را شبیه مدلی انتخاب کرده بودند که در کشورهای گرجستان، اکراین و قرقیزستان و سایر کشورها به اجرا گذاشته بودند.
امام جمعه بوشهر عنوان کرد: آنها فکر می‌کردند در ایران هم می‌توانند در جریان انتخابات مانند آن کشورهایی که طراحی کرده بودند به نتیجه برسند اما شمشیر مقام معظم رهبری بیرون آمد و اصحاب فتنه را یک به یک نابود کرد.
انتهای پیام/ش10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول