اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ماندگاری:

مردم خط ولایت را گم نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: نهم دی روزی بود که مردم نشان دادند اگر بعضی خواص بی‌بصیرت باشند مردم از روی آنها عبور می‌کنند اما خط ولایت را گم نمی‌کنند.

مردم خط ولایت را گم نمی‌کنند
 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری بعدازظهر امروز در همایش بزرگداشت 9 دی در مسجد حضرت محمد رسول‌الله ساری، اظهار داشت: نهم دی از زیباترین یادگارهای انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه در فتنه 88 کسانی بودند که 30 سال دست در دست انقلاب داشتند، تصریح کرد: اینها لحظه‌ای غفلت کرده و به روز طلحه و زبیر گرفتار شدند.
ماندگاری ادامه داد: نهم دی روزی بود که مردم نشان دادند اگر بعضی خواص بی‌بصیرت باشند مردم از روی آنها عبور می‌کنند اما خط ولایت را گم نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به سعادت، نیازمند درست دیدن هستیم، خاطرنشان کرد: در مجالس اهل بیت آرزوی ما همچنان این است که همانطور که پذیرایی می‌کنند خودکار و کاغذ هم بدهند تا همه بدانند اینجا کلاس درس است.
ماندگاری با بیان اینکه اساس بصیرت، دید انسانی است، گفت: امتیاز انسان بر حیوان، بر اساس حواس ظاهری نیست.
وی با اشاره به اینکه تکریم انسان به دلیل حواس ظاهری نبوده، بیان داشت: اگر این تکریم فقط به دلیل حواس ظاهری باشد، انسان رتبه بعد از حیوان است چراکه برخی حیوانات در حواس از انسان قوی‌تر هستند.
ماندگاری با اشاره به اینکه امروز بی‌حیایی خیلی مشتری دارد، یادآور شد: با همه تذکرات اما روز به روز گسترده‌تر می‌شود.
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: چون مازندران دریا دارد برخی برای بی‌حیایی به مازندران می‌آیند و مردم منطقه را آزار می‌دهند.
ماندگاری با اشاره به اینکه موعظه دل مرده را زنده می‌کند، یادآور شد: دستگاه‌های فرهنگی تذکر دهند، ما معتقدیم تذکرات قرآن اثر می‌گذارد.
وی با بیان اینکه بصیرت شعار نیست بلکه یک فرهنگ است، تصریح کرد: اگر روزی را به نام بصیرت قرار دادند و فریاد می‌زنند باید بدانیم روز بصیرت فقط 9 دی نیست چراکه اگر یک لحظه بی‌بصیرت شویم از حیوان پست‌تر خواهیم بود.
انتهای پیام/ص20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول