اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

9 دی یک روز تاریخی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد گفت: حماسه 9 دی یکی از روزهای تاریخی و به یادماندنی است که مردم در قبال ضربه‌های پشت پرده دشمنان به اعتقادشان احساس مسئولیت کردند.

9 دی یک روز تاریخی است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به حماسه 9 دی، روز بصیرت اظهار کرد: امام حسین (ع) از خداوند می‌خواهد: "نور در چشمانم قرار بده که جلویم را ببینم و بصیرت در دین به من بده".
وی افزود: بصیرت در دین و درک و فهم حقایق درست از دین بسیار مهم است زیرا کورکورانه دنباله‌روی، انسان را به ظلالت می اندازد.
ناصری گفت: انسان بصیر و عاقل در دین نسبت به باورها، فکر می‌کند و بدون منطق و دلیل چیزی را نمی‌پذیرد زیرا امروز دشمن به هر روشی متوسل می‌شود تا ما و جوانان را در فتنه و گمراهی بیندازد.
امام جمعه یزد ادامه داد: بصیرت داشتن در دین سبب می‌شود که بفهمیم چه کار کنیم و به کجا برویم و بیدار باشیم که امر به ما مشتبه نشود و مورد سوء استفاده دشمن و شیطان و دنیاطلبان قرار نگیریم.
‌ناصری بیان کرد: 9 دی یکی از روزهای تاریخی و به یاد ماندنی است و روز حماسه‌ای است که دوستداران ولایت و امام حسین (ع)، در مقابل ضربه‌هایی که به اعتقادشان در پشت پرده زدند احساس مسئولیت کردند و فهمیدند که دشمنان نظام و اسلام در فتنه‌انگیزی‌هایشان بیدارند و دنبال روزنه‌های و زمینه‌هایی هستند که نفوذ و بین مردم تفرقه ایجاد کنند؛ مثل اینکه اسرایی را از عده‌ای بگیرند و جلوی خود مانند سپر قرار دهند تا پشت سر آنها به باورهایمان حمله کنند.
‌نماینده ولی فقیه در استان‌ یزد با اشاره به جمله امام خمینی (ره) که: "هرگاه دشمن از ما تعریف کرد، راه را اشتباه رفته ایم" گفت: امامت و ولایت از مسایل مهم شیعه است، به ویژه اکنون که در زمان غیبت امام زمان (عج) ولایت است که به عنوان دیده‌بان ناظر بر حرکات و فتنه‌های دشمن است و جلوی آنها را می‌گیرد.
ناصری در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: در انتخابات یکی از رسم‌های بد این است که ثبت‌نام‌شدگان و رقبا، این رقیبان را دشمن یکدیگر می‌دانند و دل‌هایشان نسبت به هم دور و سبب می‌شود که بعضی جاها افشاگری کنند که این در شان مومن نیست زیرا قصد خدمت برای مردم و کشور است، پس بیایید دشمنی‌ها را کنار گذارید.
ناصری در پایان به مانور نظامی در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: مانور برگزار شده در خلیج فارس سبب شد دشمن از قدرت نظامی ایران مطلع شود و قدرت و اقتدار نظام به دنیا نشان داده شد و بیگانگان را مایوس و ناامید کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول