اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز حماسه ۹ دی در چهارمحال و بختیاری

یاد شهدای پیربلوط گرامی داشته شد

خبرگزاری فارس: در سالروز حماسه نهم دی، سومین یادواره شهدای روستای پیربلوط از توابع شهرستان شهرکرد با حضور خیل گسترده مردم ولایت‎مدار در مسجد جامع این روستا برگزار شد.

یاد شهدای پیربلوط گرامی داشته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نماینده ولی‎فقیه در سپاه ناحیه شهرکرد بعدازظهر امروز در این یادواره با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی، هشت ماه دفاع جانانه در مقابل فتنه و یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: میدان مبارزه با دشمن در جنگ سخت به عرصه مقابله با جنگ نرم تبدیل شده و این جبهه دارای مکان و زمان نیست زیرا تا انسان زندگی می‌کند، دشمن در این عرصه فعال است.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر دلدار افزود: شهدای عزیز ما در مکتب حضرت امام خمینی (ره) با تاسی به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرورش یافتند. جایگاه مبارزه در اسلام طبق اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) چهار تعبیر مهم دارد و دارای مراتب مختلفی است.  در دنیا و همه مکاتب، مبارزه برای حفظ خویشتن لازم و ضروری است اما شهادت در مکتب اسلام سعادت‎آور است. 
 نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرکرد افزود: سه دسته در دفاع مقدس شرکت کردند که اولین آنها بعد از حضور در جبهه برگشتند و نادم شدند، دسته دوم برای ادای تکلیف رفتند، اما دسته سوم مبارزانی بودند که رفتند تا برای رضای خدا شهید شوند.
وی تاکید کرد: انگیزه دسته سوم از مجاهدان فی سبیل الله باعث خلق حماسه‎های زیادی در دفاع مقدس و حتی از عوامل ظهور حماسه عظیم 9 دی شد.
دلدار احیای اسلام در جهان و فتح دنیا را نیازمند فدایی دانست و گفت: مکتب امام خمینی (ره) و نهضت عاشورای حسینی (ع) مبارزان مجاهد و عاشق شهادت را تربیت می‌کند.
وی مشتاقان شهادت را دانش‎آموخته نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نامید و مبارزه را برای رزمندگان اسلام حیات اعلام کرد و ادامه داد: زندگی جز عقیده و جهاد نیست و فهم زندگی در مبارزه با باطل در جبهه حق است.
دلدار اضافه کرد: 9 دی از معجزات بزرگ دوران انقلاب اسلامی به شمار می‎آید و این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به یادگار باقی خواهد ماند.
وی از نهم دی ماه 88 به عنوان روز تحکیم انقلاب و روز مایوس شدن دشمنان یاد کرد و گفت: 9 دی روز تجلی غیرت دینی مردم ایران اسلامی و روز پیوند مردم با ولایت بود که آحاد مردم با بصیرت دینی به میدان آمده و نقشه‎های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند.
قرائت دکلمه، وصیت‎نامه شهدا، حضور در گلزار شهدا و گلباران قبور مطهر شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول