اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور حکم در قزوین

قاتلان چهار عضو یک خانواده به دار آویخته شدند

خبرگزاری فارس: حکم قصاص قاتلان چهار عضو یک خانواده در قزوین در ملاء عام اجرا شد.

قاتلان چهار عضو یک خانواده به دار آویخته شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین،‌ حکم قصاص عاملان قتل چهار عضو یک خانواده قزوینی در خیابان نواب شهر قزوین در ملاء عام به اجرا و دو قاتل سنگدل به دار مجازات آویخته شدند.
دادستان قزوین در حاشیه اجرای حکم قصاص این دو قاتل که در اقدامی غیر انسانی چهار تن از اعضای یک خانواده را که دو تن از آنها یک کودک 6 ساله و یک نوجوان 13 ساله بودند و پس از خفه کردن آنها را به درون چاهی انداخته بودند، گفت: در پی وقوع چهار فقره قتل در قزوین و صدور رأی قصاص ظرف کمتر از یک هفته توسط شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین و تایید آن در دیوان عالی کشور با طی مراحل اداری و قضایی و اذن رئیس قوه قضاییه، حکم قصاص نامبردگان امروز در ملاء عام به مرحله اجرا در آمد.
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ادامه داد: دادسرای قزوین با توجه به قساوت و سنگدلی قاتلان در به قتل رساندن مقتولین بویژه دو کودک و نوجوان بی دفاع، در مدت زمانی کمتر از دو هفته مبادرت به دستگیری متهمان کرد و با انجام تحقیقات و بازجویی‌های شبانه روزی، ضمن تکمیل پرونده با تقاضای رسیدگی عاجل و حکم قصاص قاتلین در ملاء عام، پرونده را به دادگاه کیفری استان ارسال کرد.
وی تصریح کرد: دادگاه رسیدگی به پرونده چهار فقره قتل که دو مقتول آن متأسفانه یک پسر خردسال شش ساله و دختر نوجوان بی گناه  13 ساله بود، در آخرین روز کاری سال گذشته در شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین برگزار شد.
دادستان قزوین خاطر نشان کرد: دادگاه مذکور در خصوص اتهام متهم ردیف اول "علی ن" دایر بر مشارکت در قتل عمدی مرحوم "رضا چ"، معاونت در قتل عمدی مرحومه "معصومه چ" و "شقایق چ"، مباشرت در قتل عمدی "علی چ"، مشارکت در دفن جسد بدون مجوز قانونی و مشارکت در سرقت اموال از قبیل گوشی موبایل و اسناد و مدارک ماشین و در خصوص "محمد م" دایر بر مشارکت در قتل عمدی "رضا چ" ، مباشرت در قتل عمدی "معصومه و شقایق چ"، مشارکت در دفن جسد بدون مجوز قانونی، اختفای جسد و مشارکت در سرقت اموال با توجه به محتویات پرونده و اظهارات و اقرار متهمان در مراحل اولیه تحقیق و صورتجلسه دادگاه و شکایت اولیا دم مقتولین و اظهارات آنها در مراحل تحقیقات مقدماتی و جلسه مقرر دادگاه و نحوه اقدامات متهمین و با ملاحظه اینکه متهمین بر اساس نقشه و تصمیم قبلی مبادرت به ارتکاب قتل نموده بودند و فعل متهمین نیز حاکی از وجود اراده آزاد و قصد مجرمانه در ارتکاب اعمال مجرمانه آنان بوده و در هنگام ارتکاب قتل دارای روان سالم بوده‌اند.
وی تصریح کرد: از این حیث متهم ردیف اول را به دو فقره قصاص نفس و متهم ردیف دوم را به سه فقره قصاص نفس در ملاء عام محکوم نمودند.
صادقی نیارکی افزود: با توجه به نحوه ارتکاب قتل‌ها و آلوده شدن دستان ناپاک متهمان به قتل دو کودک بی گناه بر اساس رأی صادره از سوی شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین حکم قصاص این دو قاتل در ملاء عام به مرحله اجرا درآمد.
وی عنوان کرد: اجرای احکام در ملا عام به تشخیص قاضی و دادگاه است و باید با نظر قاضی باشد که حکم در ملاء عام یا زندان اجرا شود.
انتهای پیام/خ۱۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول