اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم:

فرودگاه قم تا چند ماه آینده برنامه پروازی خواهد داشت

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم گفت: فرودگاه استان قم در حال احداث است و تا چند ماه آینده نخستین برنامه‌پروازی را خواهد داشت.

فرودگاه قم تا چند ماه آینده برنامه پروازی خواهد داشت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابوالفضل خاکی پنج‌شنبه شب در گردهمایی مسئولان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی با فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت استان قم که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، ‌قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی کشور و... در سالن همایش‌های سینما وتوس قم برگزار شد،‌ با بیان اینکه توسعه اقتصادی در هر استانی بدون حمایت همه جانبه مسئولان استان مقدور نخواهد بود، اظهار کرد: استان قم با حمایت‌ همه‌جانبه استانداری قم تحول شگرف و عظیم در همه زمینه‌های اقتصادی پیدا کرده است.
وی ایجاد کارگروه‌های مختلف و بررسی راهکارهای اساسی برای رشد و برطرف کردن موانع را در رشد اقتصادی استان قم مهم برشمرد و بیان کرد: هماهنگی همه مدیران دولتی در استان سبب شد از سراسر کشور سرمایه‌گذارانی به دلیل موقعیت و امکانات خوب قم به این استان مراجعه کنند.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم با اشاره به اینکه امروز شاهد راه‌اندازی کارخانجات بزرگ و مادر تخصصی در استان قم هستیم، گفت: در روز‌های اخیر کارخانه بزرگ سیمان یک میلیون تنی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مبلغ 148 میلیارد تومان به  دست رئیس جمهور در قم افتتاح شد.
وی با بیان اینکه کارخانجات بزرگ فولاد و‌ کارخانجات شیمیایی و پتروشیمی یکی پس از دیگری در قم در حال راه‌اندازی است،‌ خاطر نشان کرد: تمام این موارد با پیگیری‌های مجدانه استانداری و معاونت برنامه‌ریزی استانداری شکل گرفته است.
خاکی تاکید کرد: امیدواریم با امکانات ایجاد شده، نخستین استانی باشیم که مشکل بیکاری را به حداقل برسانیم.
وی ایجاد راه‌های بزرگ و راه‌آهن را از دیگر پیشرفت‌های قم برشمرد و گفت: فرودگاه استان قم نیز در حال احداث است و تا چند ماه آینده نخستین برنامه‌پروازی را خواهد داشت.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم از برگزاری سمینار سرمایه‌گذاری در استان قم در آینده خبر داد و عنوان کرد: این سمینار از سوی اتاق بازرگانی به منظور توسعه اقتصادی استان و تشویق سرمایه‌گذاری در استان قم برگزار می‌شود.
وی افزود: به زودی فراخوان سمینار سرمایه‌گذاری در استان قم به همه کشور و همچنین برای سرمایه‌گذاران خارجی ارسال می‌شود.
خاکی خاطر نشان کرد: امکانات بالقوه موجود در منطقه، شهرک‌های متنوع صنعتی، منطقه ویژه تجاری و منطقه بزرگ صنعتی نیزار که صنایع بسیار بزرگ با زمین‌های وسیع در آن ایجاد شده است شرایط فوق‌العاده‌ای را فراهم خواهد کرد که بتوانیم عقب ماندگی استان را در سالیان دراز در این فرصت کم جبران کنیم.
وی با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله کشور خاطر نشان کرد: با توجه به رقبای ایران در منطقه بی‌شک یکی از گزینه‌های کارآمد برای نیل به جایگاه اول اقتصادی نحوه نگرش به استراتژی منطقه است، چرا که از دیر باز این فرضیه اقتصادی مطرح بوده است که توسعه بازرگانی موجب پیشرفت و ارتقای امنیت یک کشور می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم با بیان اینکه نتایج حاصل از نظریات علمی و عملی با رویکردهای مختلف موید رابطه بین تجارت جهانی و رشد اقتصادی است،‌ عنوان کرد: این امر به گونه‌ای است که بین بازرگانی و سایر متغیر‌های اقتصادی و نیز بین رشد اقتصادی و گسترش مولفه‌های تجاری همواره نقش تعیین کننده‌ای وجود داشته است.
وی همچنین تصریح کرد: همیت تجارت خارجی در روند توسعه اقتصادی از طریق تاثیرگذاری صادرات بر دامنه وسیعی از متغیرهای اقتصادی هم در سطوح کلان و هم سطوح خرد اقتصاد نمود پیدا می‌کند.
خاکی از تجارت خارجی و منطقه‌ای به عنوان یک ابزار اساسی یاد کرد و گفت: تجارت خارجی و منطقه‌ای علاوه بر نقش موثر اقتصادی خود بر جامعه و ارتقای جایگاه یک کشور در سطح منطقه‌ای و جهانی می‌تواند بر سایر شئون زندگی آحاد یک جامعه‌ای نیز عمیقا موثر باشد.
وی با بیان اینکه بازرگانی از نظر تاریخی نیز فریضه‌ای به قدمت چندهزار ساله‌ است که محدود به هیچ مرز جغرافیایی یا قوم خاصی نمی‌شود،‌ اظهار کرد: روند بازرگانی امروز جهانی شده است و در خصوص جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی و توانایی‌های بالای اقتصادی به ویژه مزیت‌های متنوع بالقوه تجاری از ظرفیت‌های بالایی در منطقه برخوردار است.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم افزود: علاوه بر این به دلیل نیاز سیاسی بازیگران فرامنطقه‌ای مبنی بر همکاری با جمهوری اسلامی ایران به منظور حل معضلات منطقه‌ای، کشور با یک فرصت تاریخی روبه‌رو است و مجموعه این شرایط ایجاب می‌کند تا ایران با یک برنامه‌ریزی راهبردی نه تنها مزیت‌های نسبی موجود خود را حفظ کند بلکه در این راستا نیز گام بردارد.
وی با بیان اینکه نباید حتی از کوچکترین سرمایه و فرصت چه در سطح جهانی، چه در سطح کشور چشم‌پوشی کرد، خاطر نشان کرد: تنها راهبرد خردمندانه و پویا، توسعه منطقه با مدیریت ایران با رویکرد تجاری بر اساس مشارکت بخش خصوصی است.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول