اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

آثار قم پژوهی در قم رونمایی شد

خبرگزاری فارس: مراسم رونمایی از آثار قم‌پژوهی و تجلیل از محققان این عرصه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در قم برگزار شد.

آثار قم پژوهی در قم رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم رونمایی از آثار قم‌پژوهی و تجلیل از پیشگامان قم‌شناسی، پیش از ظهر امروز به همت مرکز قم‌پژوهی و با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله محمد مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و نیز مسئولان استانی در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.
در این مراسم که حجج اسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، موسی‌پور‌ استاندار قم، بنایی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی و نیز اسماعیلی ‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم حضور داشتند، حجت‌الاسلام سید محمود مرعشی نجفی در سخنانی با اشاره به سابقه تاریخی شهر قم خواستار حمایت دستگاه‌های فرهنگی برای تهیه دانش‌نامه قم شد.
سخنران بعدی این مراسم آیت‌الله محمد مومن، عضو مجلس خبرگان رهبری بود که با بیان ضرورت‌های شناخت و تبیین جایگاه قم در جهان اسلام خواستار گسترش فعالیت‌های تحقیقی و تولید آثار پژوهشی در مورد شهر قم شد.
آیت‌الله استادی نیز طی سخنانی که در این مراسم ابراز کرد بحث توجه به فرهنگ دینی قم را مورد تاکید قرار داد و از مسئولین خواست در این زمینه احساس مسئولیت کنند.
علی لاریجانی‌ رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران بعدی مراسم رونمایی از آثار قم‌پژوهی بود که ضمن اشاره به موقعیت ممتاز قم در عرصه جهانی اظهار کرد: برای توسعه این شهر باید از مدلی پیروی کرد که علاوه بر آبادانی، برازندگی مرکزیت تشیع نیز جلوه‌گر باشد.
در این مراسم با حضور مسئولان کشوری و استانی از حجت‌الاسلام سیدمحمود مرعشی نجفی، نسخه‌شناس و قم‌پژوه، سیامک سرلک، کارشناس میراث فرهنگی و خانواده مرحوم علی‌اصغر فقیهی، مورخ و قم‌پژوه با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد و پس از آن نیز از 9 اثر پژوهشی مربوط به تاریخ و فرهنگ قم از جمله کتاب‌‌های مربوط به شناخت حضرت فاطمه معصومه(س)، مساجد و مشاهد و مزارات قم، حوزه علمیه، رجال و تاریخ قم رونمایی شد.
انتهای پیام/و20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول