اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد

بازگشت هویت نقش برجسته آسیب دیده ساسانی / حفاظت از آثار تاریخی الکترونیکی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه حفاظت از آثار تاریخی الکترونیکی می‌شود، گفت: نقش برجسته آسیب دیده ساسانی 95 درصد هویت خود را به دست آورد.

بازگشت هویت نقش برجسته آسیب دیده ساسانی / حفاظت از آثار تاریخی الکترونیکی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فعالی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه عملیات مرمت نقش برجسته بهرام دوم بلافاصله پس از آسیب‌رسانی توسط افراد ناشناس با همکاری شش نفر از استادکاران مرمت سنگ اداره کل آغاز شد، اظهار داشت: این عملیات طی سه روز انجام و نقش برجسته موصوف بازسازی شد و با توانمندی و مهارت کارشناسان مرمت سنگ، 95 درصد به شکل اولیه خود مرمت شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اظهار تأسف از این اقدام ناشایست افراد ناشناس گفت: این موضوع از طریق مراجع انتظامی در دست پیگیری است.
وی افزود: بخش کوچکی از نقش برجسته بهرام دوم ساسانی که در برخی رسانه‌ها به اشتباه «گرز» بهرام ذکر شده در واقع یک شی تزئینی بوده که از اسب آویخته شده است.
این مسئول اضافه کرد: این نقش برجسته مربوط به پیروزی بهرام دوم پادشاه ساسانی بر اعراب است که بهرام سوار بر اسب و نمایندگان اعراب اسب و شتر هدیه می‌آورند در حالی که سرداران ایرانی آنها را راهنمایی می‌کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از نصب سیستم‌های حفاظت الکترونیک در آثار شاخص تاریخی این استان در روزهای آینده خبر داد.
فعالی گفت: مراقبت از آثار تاریخی فارس به شکل سنتی اداره می‌شده است که برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و همچنین اجرای سیستم نورپردازی برای مراقبت از آثار تاریخی فارس انجام گرفته و در روزهای آینده این سیستم‌ها نصب می‌شود.
انتهای پیام/و۳۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول