اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نماد عملی تبدیل ایده به پدیده

اجرای طرح «بیوگاز» برای نخستین بار در کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست شهرداری بلده از اجرای طرح بیوگاز در بلده مازندران خبر داد.

اجرای طرح «بیوگاز» برای نخستین بار در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور طرح بیوگاز در هفته پژوهش سال گذشته به‌عنوان طرح برتر شناخته شد و در هفته پژوهش امسال نیز ماکت طرح توسط ریاست جمهوری رونمایی شد و مورد تقدیر قرار گرفت. 
 
* تولید گاز از فضولات حیوانی
رضا سیمرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور از اجرای اقدامات تامین سوخت اهالی بلده به روش بیوگاز«تولید گاز از فضولات حیوانی» خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، علاوه بر استفاده از انرژی پاک، شاهد کاهش هزینه‌های جانبی برای دولت و مردم خواهیم بود.
وی تصریح کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور در بلده مازندران اجرایی می‌شود که روز گذشته مراحل نصب دستگاه انجام و شروع به‌کار آن ظرف 20 روز آینده است.  

* دستگاه تولیدی فعلی در ماه تا 210 متر مکعب گاز تولید می‌کند

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مواد و انرژی وزارت علوم نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این طرح در هفته پژوهش سال گذشته به‌عنوان طرح برتر شناخته شد و در هفته پژوهش امسال نیز ماکت طرح توسط ریاست جمهوری رونمایی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
مسعود علیزاده تصریح کرد: این طرح در واقع نماد عملی تبدیل ایده به پدیده است با انجام طرح‌های کاربرد محور که برای نخستین بار در کشور در بلده که منطقه دامپروری است به‌عنوان پایلوت اجرایی می‌شود.
وی گفت: اجرای این طرح در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی که دامپروری دارند از لحاظ هزینه انتقال گاز طبیعی، سی.ان.جی و... که برای دولت بسیار سخت و پرهزینه است را ندارد و برای اهالی و ساکنان نیز بسیار مقرون به صرفه است و هزینه‌های مصرف سوخت را به شدت کاهش می‌دهد.
مدیر روابط بین‌الملل وزارت علوم همچنین اضافه کرد: در حال حاضر هزینه تمام شده برای دستگاه مورد نیاز بین پنج تا 10 میلیون تومان است که با تجاری‌سازی و تولید انبوه این مبلغ هم کاهش می‌یابد و در مدت حدود دو سال هزینه سوخت مصرفی را جبران می‌کند.
مدیر دفتر و رئیس روابط عمومی وزارت علوم گفت: دستگاه تولیدی فعلی در ماه تا 210 متر مکعب گاز تولید می‌کند که روزانه حدود 30 کیلوگرم فضولات نیاز دارد و هر خانواری که 10 تا 12 راس گاو داشته باشد نیازی به خرید فضولات و هزینه جانبی ندارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول