اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ولایتی در جمع بسیجیان ‌‌اصفهان‌:

9 دی اعلام بیزاری صریح مردم از ضدانقلاب بود/جمهوری اسلامی تنها نقطه اتکای جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت: حوادث روز عاشورای سال 88 سبب شد تا مردم پس از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب در 9 دی‌ماه به صحنه بیایند و با حماسه خود به صراحت از ضدانقلاب اعلام بیزاری کنند.

9 دی اعلام بیزاری صریح مردم از ضدانقلاب بود/جمهوری اسلامی تنها نقطه اتکای جهان اسلام است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی‌اکبر ولایتی صبح امروز در جمع بسیجیان و فرماندهان بسیج ناحیه مقاومت امام رضا (ع) اصفهان اظهار داشت: مردم در 9 دی‌ماه سال 88 به صراحت اعلام بیزاری خود از ضدانقلاب را اعلام کردند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه روزهای تاریخی در تاریخ هر ملتی تعیین‌کننده است، افزود: 9 دی یک نقطه عطف در تاریخ ملت ایران است.
مشاور عالی رهبر انقلاب در امور بین‌الملل تصریح کرد: در آن روز جمعیتی به فاصله سه روز پس از عاشورا به میدان آمد که به گفته تحلیل‌گران غربی با جمعیتی که برای تشییع پیکر امام خمینی (ره) آمده بودند، برابری می‌کرد.
وی با اشاره به اینکه طراحان فتنه در روز عاشورا آدم‌های فاسد را به میدان آوردند، بیان داشت: این افراد اگر شعور داشتند در روز عاشورا این کار را انجام نمی‌دادند، چرا که مسلمانان شیعه و غیرشیعه برای عاشورا و امام حسین (ع) اهمیت ویژه‌ای قائلند.
ولایتی با بیان اینکه ضدانقلاب داخلی و خارجی می‌خواهد بگوید مردم ایران این حکومت را نمی‌خواهند، ادامه داد: در روز عاشورا آنها امیدوار بودند که با این حرکت، اعتراض‌ها توسعه پیدا کند و حکومت ایران ساقط شود اما اگر از جامعه ایرانی شناخت داشتند در روز عاشورا دست به این کار نمی‌زدند.
وی اضافه کرد: حوادث عاشورای سال 88 نشان داد که ضدانقلاب از جامعه ایران شناخت ندارد و بر خلاف اعتقادات مردم حرکت می‌کند.
مشاور عالی رهبر انقلاب در امور بین‌الملل تاکید کرد: حوادث روز عاشورا سبب شد تا مردم پس از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب در 9 دی‌ماه به صحنه بیایند و با حماسه خود به صراحت از ضدانقلاب اعلام بیزاری کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تحولات منطقه و بیداری کشورهای اسلامی گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند آینده جهان قابل پیش‌بینی نیست، چرا که عوامل شناخته و ناشناخته در آن دخیل هستند، اما آنچه مسلم است، جهان آینده، جهانی چندقطبی بوده و قطعاً جهان اسلامی یکی از این قطب‌ها است.
ولایتی در ادامه به حوادث و کشتار مردم در یمن و بحرین اشاره کرد و گفت: آنچه که در این دو کشور اسلامی رخ داد ممکن است به زودی به ثمر نرسد اما شرایط به سال‌های گذشته نیز بر نمی‌گردد.
وی تاکید کرد: امروز اسرائیل غاصب با دیواری که بین خود و فلسطین می‌کشد در واقع سبب محدودیت و محبوس شدن خود را فراهم می‌کند، چرا که آنها از نیل تا فرات را برای امپراطوری خود تدارک دیده بودند.
مشاور عالی رهبر انقلاب در امور بین‌الملل اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در تحولات اخیر با شعار "بهار عربی" که نماد لیبرال دموکراسی غرب است به جنگ روانی علیه کشورهای عربی پرداختند و پس از آنکه شعارها اسلامی‌تر شد این تعبیر را به "زمستان اسلامی" تغییر دادند.
وی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی الگو و تنها نقطه اتکای جهان اسلام است، اضافه کرد: زمانی مسلمانان در موضع انفعال بودند اما اکنون با به دست آوردن اعتماد به نفس خود فرهنگ اسلامی رو به گسترش است.
ولایتی به دلایل اسلامی بودن جنبش‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این کشورها سال‌ها پیش مکاتب گوناگون و مختلف را امتحان کرده‌اند و هر کدام از آنها شعار الله‌اکبر را در قیام‌های خود سر ‌دادند.
وی تظاهرات و راهپیمایی مردم پس از نماز جمعه، وارد شدن قوانین اسلامی در قانون اساسی برخی از این کشورها و رای بالای گروه‌‌های اسلامی همچون اخوان‌المسلمین و سلفی‌ها در انتخابات مصر را از دیگر نشانه‌های اسلامی بودن قیام‌های اخیر برشمرد.
انتهای پیام/صا10/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول