اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ذوالنور در جمع دانشجویان دانشگاه قم:

تضاد در جریان اصلاحات صفر تا صد است

خبرگزاری فارس: جانشین سابق نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز تفاوت و تضاد در جریان اصلاحات بین صفر تا صد است.

تضاد در جریان اصلاحات صفر تا صد است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور چهارشنبه شب در جلسه‌ای که در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد به سئوالات دانشجویان پاسخ داد و در پاسخ به این سئوال که شما به چه حقی سیاسیون را به دو جبهه تقسیم می‌کنید، اظهار داشت: من برای بیان نظر خودم از کسی اجازه نمی‌گیرم هر کسی در این زمینه نظر خاص خود را دارد، شاید کسی سیاسیون را به 10 گروه تقسیم کند.
وی افزود: از ابتدای انقلاب تا به امروز دو جبهه چپ و راست در کشور ما مطرح بوده است که این یک تقسیم بندی جهانی است.
جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره با اینکه مقام معظم رهبری جریانات کشور را به دو دسته خودی و غیرخودی تقسیم کردند، گفت: کسی که انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را قبول داشت در جبهه خودی مطرح می‌شود.
وی افزود: البته اگر کسی یکی از اینها را قبول ندارد در جبهه خودی انقلاب مطرح نمی‌شود اما تا زمانی که در موضع تقابل و براندازی قرار نگرفته است، دشمن به شمار نمی‌رود و به عنوان یک شهروند زندگی خود را انجام می‌دهد.
ذوالنور در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه یکی از شاخصه‌های خط امام عدالت پروری است و آیا اکنون در کشور ما عدالت رعایت می‌شود؟ گفت: قطعا یکی از مولفه‌های خط حضرت امام و از موارد مبنایی نظام، عدالت محوری است.
وی با بیان اینکه ما معتقد نیستیم که مر عدالت اسلامی در کشور در حال جریان است،‌ اظهار داشت: اما سمت فلش حرکت و جهش حرکت نظام به سمت اجرای عدالت است و عدالت یک مبنای ارزشی برای نظام به شمار می‌رود و همه تلاش خود را برای تحقق این امر به کار می‌بندند اما عوامل متعددی در این موضوع دخالت دارد.
جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: لغزشگاه‌هایی وجود دارد که فقط با «اجی مجی لاترجی» موضوع قابل حل نیست و همین اختلاس 3 هزار میلیاردی از آن بیرون می‌‌آید.
وی تاکید کرد: اساس حرکت نظام بر اساس حاکم شدن عدالت است ولی گاهی ممکن است اتفاقات کوچک و بزرگ رخ دهد، بنابراین لازم است فوندانسیون را اصلاح کرد.
ذوالنور در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تساوی شهر و روستا از شعارهای احمدی نژاد بود و آیا این امر محقق شده است، ابراز داشت: از مجموعه‌ حرف‌های رئیس جمهور حاکمیت عدالت در لایه‌های مختلف جمعیت کشور بوده است و مجموعه کارهایی هم که انجام داده در همین راستاست.
وی خاطر نشان کرد: ایده‌های ایشان ایده‌های خوبی است و در حدی هم که عمل کردند به این ایده‌ها نزدیک شدند و امیدواریم در گام‌های بعد و دولت‌های بعدی در این زمینه کمک شود تا این ایده‌ها به طور کامل تحقق یابد.
جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بحث هدفمند سازی یارانه‌ها را از گام‌های موثر دولت در اجرای عدالت در جامعه دانست و گفت: بحث هدفمندی یارانه‌ها تاثیر مثبت‌تری برای اقشار کم‌درآمد و محروم و به ویژه خانواده‌های روستایی داشته است.
وی در پاسخ به این سئوال که چرا قوانین اسلامی در مورد متخلفان سیاسی انجام نمی‌گیرد؟ خاطر نشان کرد: در بعد سیاسی اساس کار نظام بر توسعه سیاسی حاکم است که آزادی بیان و فعالیت‌های مطبوعاتی سیاسی از آن جمله است، بنابراین مقدار جرم سیاسی متفاوت با سایر جرایم است، به همین دلیل عزم برخورد در رابطه با تخلف سیاسی مقداری کمتر است.
ذوالنور در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر سکوت لاریجانی در فتنه 88 گفت: بنده یکی از ناقدان علی لاریجانی بودم و اعتقادم این بود که ایشان در دوران فتنه روی خط‌ الراس جغرافیایی حرکت کرد.
وی افزود: بعد از اینکه مقام معظم رهبری فرمودند خواص مواضع‌ خود را روشن کنند، جا داشت ایشان با جدیت بیشتری مواضع خود را روشن می‌کردند البته بعد از اینکه وضع فتنه روشن شد و مردم کار را تمام کردند و اوضاع آرام شد، قدری مواضع ایشان شفاف‌تر شد.
جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس به ظاهر در چند سطح تحریم و تعیین شرط و شروط برای حضور و شرکت در انتخابات اظهار نظر می‌کنند.
وی عدم وحدت در جبهه اصلاح طلبان را از دلایل اظهار نظرهای متعدد دانست و گفت: بدن آسیب‌دیده اصلاح‌طلبان بعد از 9 دی به شدت پایمال شد و آسیب جدی دید و این یکی از دستاوردهای 9 دی بود.
ذوالنور علت شرایط امروز جریان اصلاح طلب را عدم داشتن لیدر دانست و از آن به بدن بدون سر تعبیر کرد و با بیان اینکه خاتمی، کروبی و میرحسین موسوی یکدیگر را قبول ندارد، ابراز داشت: در راس این جریان حتی اگر گزینه‌های متعددی وجود داشته باشد، بین آنها چالش، درگیری و جنگ قدرت است.
وی تاکید کرد: امروز تفاوت و تضاد در جریان اصلاحات بین صفر تا صد است یعنی بعضی‌ها صد در صد معتقدند اگر کسانی تحریم کنند خیانت به کشور است و بعضی‌ها بر طبل تحریم می‌کوبند.
جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شرط گذاشتن و یا تحریم کردن انتخابات نیز دلایل زیادی دارد، تصریح کرد: توجیه شکست در انتخابات، امتیاز گیری از نظام و ترساندن شورای نگهبان از جمله این اظهار نظر‌ها به شمار می‌رود.
انتهای پیام/غ10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول