اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع خبر داد

وجود 6 میلیون هکتار کانون بحرانی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در حال حاضر 6 میلیون و 700 هزار هکتار کانون بحرانی در کشور وجود دارد.

وجود 6 میلیون هکتار کانون بحرانی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا اورنگی چهارشنبه‌شب در نشست خبری اظهار داشت: کانون‌های بحرانی شامل مناطق صنعتی، روستایی، شهری و خطوط ریلی می‌شود.
وی مساحت کل بیابان‌های کشور را 32 میلیون هکتار عنوان کرد و افزود: در سطح 5 میلیون هکتار از این بیابان‌ها عملیات اصلاحی و احیایی انجام شده است.
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه اراضی ملی باید مورد شناسایی قرار گرفته و بعد تثبیت مالکیت شود، ادامه داد: 126میلیون هکتار تاکنون اخذ سند شده است.
اورنگی یادآور شد: مابقی اراضی نیز در سه سال نخست برنامه پنجم توسعه انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو استان‌های مشمول کارگروه ملی مقابله با گرد و غبار قلمداد شده است، گفت: از اعتبارات این طرح به این استان نیز اختصاص داده می‌شود.
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: در سال جاری برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر 350 میلیارد تومان برای کل استان‌ها پیش‌بینی شده است.
اورنگی ادامه داد: سر جمع اعتبار این طرح بالغ بر 840 میلیارد تومان است.
 
* اعتبارات مقابله با بیابان‌زدایی ملی شد
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه اعتبارات مقابله با بیابان‌زدایی تاکنون به صورت استانی بوده است، گفت: اما با توجه به شرایطی که برای اختصاص منابع داشتیم این اعتبارات برای سال 91 به صورت ملی مطرح شد که مورد تأیید قرار گرفته است.
اورنگی خاطرنشان کرد: از سال آینده این اعتبارات را در سطح ملی مدیریت می‌کنیم.
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به وضعیت اشتغال در کویر یادآور شد: باید کارهای کوچک در اشتغالزایی را بیشتر مد نظر قرار دهیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول