اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد بحران لرستان:

77 درصد حریق‌ها در محدوده زاگرس رخ می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد بحران استان لرستان گفت: 77 درصد حریق‌ها در محدوده زاگرس رخ می‌دهد.

77 درصد حریق‌ها در محدوده زاگرس رخ می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، رضا آریایی عصر امروز در کار گروه آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به اینکه 75 درصد مساحت استان دارای توپوگرافی ناهموار و کوهستانی است، در حال حاضر تعداد جنگل‌بانان و محیط‌بانان استان بسیار ناچیز است.
وی افزود: بر اساس آمار به ازای هر پنج تا شش هکتار باید یک محیط‌بان فعالیت داشته باشند اما در استان لرستان به ازای هر 70 هزار هکتار یک محیط‌بان وجود دارد.
آریایی تصریح کرد: به همین منظور در سفر سوم هیئت دولت و ریاست جمهوری مجوز استخدام 50 نفر محیط بان در استان کسب شد که تا چند ماه آینده این مهم در استان عملیاتی می‌شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه 77 درصد حریق‌ها در محدوده زاگرس رخ می‌دهد باید در راستای کاهش این آتش‌سوزی‌ها اقدام شود.
مدیرکل ستاد بحران استان لرستان گفت: با توجه به اینکه 31 درصد مراتع، 31 درصد جنگل‌ها، 79 درصد کوه‌ها، 44 درصد چرای دام و 58 درصد زغال‌های مکشوفه کشور ایران در منطقه زاگرسی است، اما متأسفانه سالانه 500 مورد آتش‌سوزی در این منطقه رخ می‌دهد.
وی در ادامه فرسایش خاک و وجود ریز گردها را از دیگر عوامل تخریب منابع طبیعی و جنگل‌های استان عنوان کرد و گفت: میزان فرسایش خاک در کشور 15 تن در هکتار است اما این رقم در لرستان دو برابر و معادل 30 تن در هکتار است.
آریایی وجود ریزگردها را به عنوان مشکلی اساسی جهت خسارت به منابع طبیعی استان عنوان کرد و گفت: 70 هزار هکتار از جنگل‌های لرستان برثار ریز گردها در چند سال اخیر از بین رفته یا خشک شده است.
وی با اشاره به اینکه در سفر چهارم ریاست جمهوری کمبود جنگل‌بان را مطرح خواهیم کرد، افزود: با این اقدام می‌توان تعداد محیط‌بانان و جنگل‌بانان استان را به حد استاندارد رساند.
آریایی در ادامه به بحث آموزش عمومی جهت کاهش میزان آتش‌سوزی‌های استان اشاره کرد و گفت: از آنجا که علت اصلی وقوع آتش سوزی‌ها عوامل انسانی است، باید در زمینه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتر به مردم تلاش جدی شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول