اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه دائمی مساجد کشور خبر داد

حضور مساجد جهان اسلام در جشنواره جوانان مساجد کشور

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد کشور از شرکت فعالیت‌های فرهنگی مساجد جهان اسلام در جشنواره جوانان مساجد کشور در آینده نزدیک خبر داد.

حضور مساجد جهان اسلام در جشنواره جوانان مساجد کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجتبی میرزایی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، آموزشی و پژوهشی هر ساله در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.
وی به فعالیت در جشنواره بزرگ جوانان مساجد در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این جشنواره‌ها با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای نهفته و فعال کانون‌های مساجد به جامعه هنری کشور برگزار می‌شود.
میرزایی از شرکت فعالیت‌های مساجد جهان اسلام در این جشنواره خبر داد و گفت: این طرح‌ریزی‌ها برای دعوت از فعالیت‌های مساجد جهان اسلام در کشور تا دو سال دیگر تحقق می‌یابد.
وی با بیان اینکه سال گذشته هفت جشنواره در 29 رشته مختلف فرهنگی‌هنری در سطح کشور برگزار شد، اذعان داشت: تربیت هنرمندان دینی، افزایش و ارتقای جایگاه فرهنگی و هنری استان‌ها برای شرکت در جشنواره‌های هنری از اهداف برگزاری این جشنواره‌ها بوده است.
این مسئول با بیان اینکه در جشنواره ششم جوانان مساجد بالغ بر 23 هزار نفر از جوانان شرکت داشتند، تصریح کرد: این تعداد در جشنواره هفتم به بالغ بر 30 هزار نفر افزایش یافت.
وی افزود: جوانان برای شرکت در جشنواره شعر «گلدسته‌های سپید» بالغ بر دو هزار اثر به دبیر خانه ارسال کردند که در نوع خود بی‌نظیر بوده است.
 
*آثار برگزیده هنرمندان جشنواره هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته می‌شود

میرزایی از برگزاری نمایشگاهی از آثار برگزیده هنرمندان جشنواره هنرهای تجسمی در رشته‌های مختلف عکاسی، خوشنویسی، نقاشی، گرافیک و کاریکاتور خبر داد و گفت: این نمایشگاه در استان‌های مختلف نیز برگزار می‌شود.
وی به تدوین شیوه نامه حمایت از گروه‌های نمایشی و سرود اشاره کرد و ابراز داشت: تدوین این شیوه‌نامه‌ها مراحل نهایی خود را طی می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که در سطح کشور 60 گروه نمایش و 50 گروه سرود را زیر حمایت خود قرار دهد.
 
*گیلان جزو استان درجه دو به لحاظ تعداد جمعیت است

این مسئول با بیان اینکه گیلان از جمله استان‌های فعال در جشنواره‌ها به ویژه جشنواره قرآنی بوده است، اظهار داشت: در این جشنواره جوانان گیلانی دو رتبه کشوری را کسب کردند.
وی، به درجه‌بندی استان‌ها اشاره کرد و افزود: در سطح کشور هفت استان درجه یک، 12 استان درجه دو و 13 استان درجه 3 در نظر گرفته شده‌اند که بر این درجه‌بندی‌ها طبق تعداد مساجد، تعداد کانون‌های فعال و جمعیت هر استان تقسیم‌بندی شده است.
میرزایی با اشاره به اینکه گیلان هفتمین استان مورد بازرسی است، افزود: گیلان در رده استان‌های درجه 2 پس از تهران، شیراز و اصفهان به لحاظ تعداد جمعیت قرار دارد.
 
*برگزاری 3 جشنواره در نیمه نخست امسال

مسئول دبیرخانه دائمی مساجد کشور با اشاره به برگزاری سه جشنواره هنرهای تجسمی، شیوه‌های نوین تدریس معارف دین و جشنواره نشریات در کشور در نیمه نخست امسال خاطرنشان کرد: برگزاری کارگروه‌های تخصصی جشنواره‌ها و اتاق فکر برای نظارت بیشتر بر روند اجرای جشنواره‌ها از جمله اقدام‌هایی است که امسال با قوت بیشتر پیگیری می‌شود.
وی به ارسال کتابچه آموزش و پژوهش به دبیرخانه استان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: ارسال این کتابچه‌ها به منظور افزایش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی از اقدام‌های در حال اجرای این دبیرخانه است.
میرزایی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی برای افزایش توان اجرایی دبیرخانه‌های استانی تلاش می‌کند، یادآور شد: افزایش و ارتقای جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری در استان‌ها در تربیت هنرمندان متعهد در جامعه هنری تاثیر دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول