اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

بهره‌برداری از 14 هزار کیلومتر راه روستایی/ اجرای 400 پروژه راه‌سازی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از آسفالت و بهره‌برداری از 14 هزار کیلومتر راه روستایی در سال‌جاری در کشور خبر داد.

بهره‌برداری از 14 هزار کیلومتر راه روستایی/ اجرای 400 پروژه راه‌سازی در کشور
احمد صادقی در حاشیه سفر به کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: احداث 8 هزار کیلومتر راه‌آهن، 2 هزار و 500 کیلومتر شبکه آزادراه، 10 هزار کیلومتر راه اصلی و 5 هزار کیلومتر شبکه بزرگراه در قالب بیش از 400 پروژه در کشور در حال اجراست.
وی تصریح کرد: به منظور اجرا و بهره‌برداری از این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 18 هزار میلیارد ریال نیاز است.

* بهره‌برداری از 1500 کیلومتر بزرگراه
 
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال‌جاری یک‌هزار و 500 کیلومتر بزرگراه، 500 کیلومتر آزادراه، 500 کیلومتر راه‌آهن و بیش از 5 هزار کیلومتر راه اصلی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
صادقی با بیان اینکه امسال 600 کیلومتر راه‌آهن به شبکه ریلی کشور اضافه می‌شود، یادآور شد: تنها 100 کیلومتر از این میزان در ماه‌های اول سال افتتاح شده است. 
به گفته وی، از سال 1291 تا پیروزی انقلاب اسلامی در مجموع 4 هزار و 565 کیلومتر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 5 هزار و 500 کیلومتر راه‌آهن ساخته شده است.
 صادقی اضافه کرد: متوسط سالانه احداث راه‌آهن قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 80 کیلومتر بود که این رقم بعد از پیروزی انقلاب به 168 کیلومتر افزایش یافته است.
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول