اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت خوزستان:

بوفه‌های مدارس خوزستان مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز وضعیت بوفه‌های مدارس در خوزستان را از نظر شرایط بهداشتی نامطلوب ارزیابی کرد.

بوفه‌های مدارس خوزستان مطلوب نیست
 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شهرام رفیع ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته تغذیه سالم برگزار شد، اظهار داشت گفت: بوفه‌های مدارس در خوزستان باید از فضای فیزیکی مناسبی برخوردار شوند و متصدیان آنها نیز با استفاده از روپوش و داشتن کارت تندرستی در بهبود شرایط نامطلوب این بوفه‌ها گام بر دارند.
وی یکی دیگر از شرایط داشتن تغذیه سالم در مدارس را استفاده از مواد غذایی ارزشمند دانست و تصریح کرد: در حال حاضر امکان رساندن میان وعده‌های بهداشتی با بسته‌بندی سالم و ارزش غذایی مناسب در مدارس استان وجود ندارد.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به طرح مدارس مروج سلامت در  سطح استان گفت: سال گذشته تنها 36 مدرسه زیر پوشش این طرح قرار گرفتند در حالی که امسال 700 مدرسه در خوزستان در این طرح شرکت کردند.
رفیع افزود: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی، بازدیدهای دوره‌ای و مستمر کارشناسان بهداشتی از مدارس هم آغاز شده است و این بازدیدها تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.
به گفته این مسئول کارشناسان بهداشتی در این بازدیدها به مواردی مانند وضعیت بهداشت محیط مدارس و همچنین بهداشت بوفه‌ها توجه خواهند داشت و مواد غذایی که در بوفه مدارس عرضه می‌شوند را با دستورالعمل‌ تغذیه سالم در مدارس مطابقت می‌دهند. در صورتی که استانداردهای لازم رعایت نشده باشد، ابتدا به مسئولان مدارس فرصتی دو ماهه داده می‌شود تا نواقص را جبران کنند و در صورت بی‌توجهی، برخورد لازم انجام می‌شود.
رفیع با هشدار به نانوایی‌های متخلفی که از جوش شیرین استفاده می‌کنند، تصریح کرد: در مواردی دیده شده که نانوایی‌ها به جای استفاده از روش تخمیر در به عمل آوردن خمیر نان از جوش شیرین استفاده می‌کنند که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.
وی تاکید کرد: از این پس با مشاهده حتی یک مورد استفاده از جوش شیرین در نان‌ها، نانوایی متخلف به اداره بازرگانی معرفی شده و برای لغو پروانه و پلمب شدن آن به سرعت اقدام می‌شود.     
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول