اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری

سفال همدان به 10 کشور جهان صادر شد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت همدان گفت: در سال جاری، سفال همدان به‌عنوان دومین کالای مهم صادراتی استان به 10 کشور جهان صادر شده است.

سفال همدان به 10 کشور جهان صادر شد
محمد مهدی فرشچی موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از ارزآوری 21.3 میلیون دلاری اقلام و محصولات صنایع دستی استان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این میزان از صادرات صنایع‌دستی از گمرک همدان با وزنی بالغ بر 3 هزار و 947 تن را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه 31 درصد از صادرات استان به بخش صنایع دستی اختصاص یافته است، ادامه داد: طی 9 ماه گذشته سفال با صادراتی به ارزش 12 میلیون و 828 هزار دلار به 10 کشور جهان صادر شده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: کشورهای آلمان، فرانسه، هلند، بلغارستان، سوئد، ترکیه، عراق، امارات، قطر و سودان از جمله این کشورها بوده‌اند.
وی تأکید کرد: سفال طی این مدت توانسته رتبه دوم صادرات استان و رتبه نخست محصولات صنایع دستی را به خود اختصاص داده است. 
فرشچی‌موحد اضافه کرد: شیشه دست‌ساز  چهارمین کالاهای مهم صادراتی استان است و توانسته طی این مدت 4 میلیون و 573 هزار دلار و هفت درصد از صادرات استان را به نام خود کند. 
وی، فرش دستباف را دیگر کالای مهم صادراتی استان در این بحث برشمرد و افزود: فرش استان توانسته با 3 میلیون و 765 هزار دلار صادرات که معادل شش درصد صادرات استان است نام خود را به عنوان پنجمین کالای مهم صادراتی استان ثبت کند. 
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ابراز داشت: طی این مدت هشت قلم انواع محصولات صنایع دستی از طریق گمرک استان همدان صادر شده که مجسمه گچی و پلی استر، مبلمان، آیینه و قاب و گلدان فلزی دیگر اقلام در این بخش به شمار می‌روند.
وی در پایان سخنانش گفت: در آذر ماه امسال نیز 2 میلیون دلار کالا به وزن 333 هزار تن در این بخش از طریق گمرک استان صادر شده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول