اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق کردستان اعلام کرد

اتمام فاز اول پروژه GIS شبکه‌های توزیع برق کردستان

خبرگزاری فارس: مدیر گروه تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق کردستان از اتمام فاز اول پروژه GIS شبکه‌های توزیع برق استان تا پایان سال‌ جاری خبر داد.

اتمام فاز اول پروژه GIS شبکه‌های توزیع برق کردستان
محمدرسول ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: فاز اول این پروژه شامل شبکه‌های فشار متوسط و پست‌های توزیع هوایی و زمینی در شهرستان‌های بیجار، سروآباد و دهگلان به اتمام رسیده و تا پایان سال جاری در سایر شهرستان‌های استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از جمله شرکت‌های پیشرو در زمینه استقرار و پیاده‌سازی سیستم GIS شبکه‌های توزیع در سطح کشور است.
به گفته ملکی، این پروژه بدون استفاده از پیمانکار و مشاور و با اتکای کامل بر نیروهای شرکت توزیع برق استان اجرایی شده است و با توجه به اینکه کردستان استانی کوهستانی و با گستردگی زیاد شبکه است این نرم‌افزار می‌تواند اهمیت زیادی در ارائه خدمات بیشتر و سریع‌تر به مشترکین داشته باشد.
وی در زمینه روند اجرای این پروژه اظهار داشت: کار برداشت اطلاعات شبکه و ورود آن به نرم‌افزار، از تیر ماه سال جاری به وسیله کارشناسان GIS ستاد و شهرستان‌ها آغاز شد و تاکنون این کار در سه شهرستان یاد شده به اتمام رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: هرگونه تغییر و یا اصلاح  در شبکه با بهره‌گیری از روش اجرایی ابلاغی به کارشناسان شهرستان‌ها در نرم‌افزار به روز رسانی می‌شود.
مدیر گروه تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به میزان آشنایی مدیران و کارشناسان شرکت با این نرم‌افزار، گفت: با برگزاری سمینارهایی که به منظور آشنایی با قابلیت‌های نرم‌افزار در سالن کنفرانس شرکت برگزار شد، مدیران و کارشناسان ستاد و شهرستان‌های تابعه در زمینه قابلیت‌های نرم‌افزار و نحوه بهره‌گیری از خروجی‌های فاز اول پروژه در زمینه‌های بهره‌برداری، توسعه و اصلاح شبکه آموزش‌های لازم را کسب نمودند.
ملکی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام استان زیرپوشش این سیستم قرار گرفته است، تصریح کرد: با استفاده از نظریات و پیشنهادات ارزنده مدیران و کارشناسان شرکت نیازهای صنعت برق در این پروژه پیش‌بینی شده است و دستاورد آن گزارش‌گیری سریع و مطمئن از وضعیت شبکه استان می‌باشد.
وی در پایان به فازهای بعدی این پروژه اشاره کرد و گفت: فازهای بعدی این پروژه که شامل شبکه‌های فشار ضعیف و مشترکین می‌شود از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود.
گفتنی است؛ نرم‌افزار GIS نرم‌افزاری است برای ثبت و نگهداری اطلاعات توصیفی و مکانی تجهیزات شبکه برق که به منظور گزارش‌گیری سریع و آسان از وضعیت شبکه به کار می‌رود.
انتهای پیام/صا20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول