اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق استان قزوین:

برق هیچ مدرسه‌ای را قطع نمی‌کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق استان قزوین گفت: برق هیچ مدرسه‌ای را قطع نکرده و نمی‌کنیم.

برق هیچ مدرسه‌ای را قطع نمی‌کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید یوسف جبارزاده عصر سه‌شنبه در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، بیان کرد: شرکت برق استان قزوین طبق قانون برای واگذاری انشعاب برق تک فاز 25 آمپر بدون اخذ هزینه در مدارس مشکلی ندارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر از یک‌هزار و 80 انشعاب برق مدارس تعداد 765 انشعاب تک فاز در مدارس داریم.
مدیرعامل شرکت برق استان قزوین اضافه کرد: شرکت برق استان قزوین همانند سایر شرکت‌های برق استان‌های دیگر براساس قانون عمل می‌کند از این رو نمی‌توانیم انشعاب غیر تک فاز را به صورت رایگان به مدارس واگذار کنیم.
وی تصریح کرد: یکی از مسائل پیش روی ما، موضوع نیرورسانی است بدین معنا که در فاصله 500 متری یک روستا مدرسه‌ای ساخته شده حال برای این روستا با این مدرسه باید یک شبکه و ترانس برق جدا نصب کنیم.
جبارزاده عنوان کرد: موضوع برق مصرفی مدارس باید با مدیریت حل شود ولی شرکت برق به هیچ عنوان برق مدرسه‌ای را قطع نکرده و نمی‌کند.
در ادامه معاون مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال 1390 که در بند 112 آمده، همه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش و واحدهای تابعه آن و همچنین حوزه‌های علمیه از پرداخت هرگونه عوارض به شهرداری‌ها و نیز از پرداخت هزینه‌های مربوط به حق انشعاب آب، برق و فاضلاب معاف هستند.
جوانبخت ادامه داد: مطرح کردن ماده 112 در جلسه شورای آموزش و پرورش با توجه به این موضوع است که در سال جاری هیچ گونه اعتباری برای پرداخت موارد یاد شده در اختیار ما نیست و پرداخت اینگونه عوارض به طور عملی ممنوع است.
وی افزود: هیچ واحدی از واحدهای آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش بدن انشعاب آب، برق و فاضلاب قادر به ادامه فعالیت نیستند و با توجه به محدودیت‌های اعتباری مجلس شورای اسلامی این مصوبه در راستای مساعدت به آموزش و پرورش صادر شده است.
معاون مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین خاطرنشان کرد: از شورای آموزش و پرورش انتظار می‌رود به کلیه واحدهای دست‌اندرکار آب و فاضلاب، برق و شهرداری‌ها تاکید شود بدون هیچگونه محدودیت و بهانه‌ای نسبت به برقراری انشعاب‌های مدارس و دیگر اماکن یاد شده در ماده 112 اقدام کنند.
وی تصریح کرد: شرکت آب، برق و گاز در اجرای مصوبه مربوط به ماده 112 قانون بودجه تفسیرهایی ارائه می‌کنند مبنی بر اینکه انشعاب رایگان را قبول داریم ولی در حال حاضر اعتباری برای توسعه شبکه و طول خط نداریم.
وی یادآور شد: در خصوص مصرف آب نیز انتظار ما این است که شرکت آب، آب‌بهای مصرفی را براساس تعداد دانش‌آموزان محاسبه کند چرا که گاهی در یک مدرسه با مساحت دو هزار و 500 متر مربع 60 دانش‌آموز داریم ولی در آب‌بها این رقم براساس مساحت مدرسه محاسبه می‌شود.
انتهای پیام/ص20/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول