اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اثرات خشکسالی 10 ساله همچنان ادامه دارد

کاهش 25 درصدی برداشت مرکبات در طبس

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: به علت خشکسالی‌های مستمر و گرمای بیش از حد در فصل تابستان، برداشت مرکبات در طبس حدود 25 درصد کاهش یافته است.

کاهش 25 درصدی برداشت مرکبات در طبس
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان طبس، محمود اسدی با بیان اینکه از نیمه اول آذرماه کار برداشت مرکبات از باغات شهرستان طبس آغاز شده، اظهار داشت: 111 هکتار در شهرستان طبس زیر کشت مرکبات است که از این مقدار 87 هکتار بارور است.
وی ادامه داد: از سطح زیر کشت مرکبات در طبس 650 تن انواع مرکبات برداشت می‌شود که متأسفانه به دلیل خشکسالی‌های مستمر و همچنین گرمای بیش از حد در فصل تابستان حدود 25 درصد در هکتار نسبت به سنوات گذشته کاهش یافته و در واقع محصول تولیدی عموماً جنبه خود مصرفی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس یادآور شد: مرکبات این شهرستان شامل پرتقال، نارنگی، لیمو، بالنگ و نارنج بوده، و معمولاً از ارقام محلی است.
این مسئول در پایان اذعان داشت: باتوجه به محدودیت مناطق مستعد کاشت مرکبات در شهرستان طبس، بیشترین سطح زیر کشت این محصول در محدوده شهر طبس و روستاهای نای‌بند، زردگاه،کریت، گشن و ازمیغان قرار دارد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول