اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه گذشته

3 هزار پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی توزیعی استان قم گفت: با بازرسی‌های انجام شده از 45 هزار واحد صنفی در 9 ماه گذشته، سه هزار و 300 پرونده رسیدگی به تخلفات صنفی تشکیل شد.

3 هزار پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد
غلامرضا تفتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه تخلفات صنفی در استان قم کمتر از 10 درصد است، اظهار کرد: آمار و ارقام پرونده‌های تشکیل شده در قم برای رسیدگی به تخلفات صنفی از رقمی که به صورت استاندارد در سطح کشور تعیین شده کمتر است.
وی بیشترین آمار تخلفات را در استان قم، نصب نکردن قیمت و نرخ  بر روی کالاها عنوان کرد و بیان داشت: در 9 ماه گذشته، 45 هزار واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفتند که در این راستا 3 هزار و 300 پرونده رسیدگی به تخلفات صنفی تشکیل شد.
رئیس مجمع امور صنفی توزیعی استان قم تاکید و تصریح کرد: در صورتی که واحدهای صنفی نسبت به نصب نرخ‌نامه و قیمت بر روی کالاها توجه کنند، مشکلات خود و مردم در این زمینه کاسته می‌شود.
وی رسیدگی به پرونده‌ها را در چند بخش عنوان کرد و گفت: بخشی از پرونده‌ها در مراحل اولیه حکم برائت می‌گیرد اما برخی دیگر به دلیل مشکلات فراوان به سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی بیشتر ارسال می‌شود.
تفتی مرحله دوم تخلفات را عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و گران‌فروشی عنوان کرد و بیان داشت: بر اساس آمار به دست آمده از بازرسی‌های انجام شده بر واحدهای صنفی 500 مورد تخلفات بهداشتی و 685 مورد گران‌فروشی گزارش شده است.
وی تصریح کرد: آمار تخلفات صنفی در استان قم به دلیل آگاهی و رعایت دستورالعمل‌هایی که به واحدهای صنفی ابلاغ شده رو به کاهش است که براساس آمار به دست آمده تخلفات صنفی در امسال از شش تا هشت درصد تجاوز نکرده است.
رئیس مجمع امور صنفی توزیعی قم تاکید کرد: نباید به تعداد پرونده‌های نظارتی تخلفات توجه کرد و آن را آمار دقیقی از تخلفات انجام شده در قم دانست چرا که در برخی مواقع پرونده صاحب واحدی که تخلف آن گزارش شده است با ارائه مدارک و شواهد محکم بسته شده و منع تعقیب در این زمینه صادر می‌شود.

* تشکیل 230 پرونده رسیدگی به تخلفات در یک ماه گذشته
وی با اشاره به گزارش‌های مردمی در کنار نظارت دقیق بازرسین گفت: در یک ماه گذشته ناظرین از 3 هزار و 991 واحد صنفی بازرسی به عمل آوردند که در این راستا 230 پرونده رسیدگی به تخلفات صنفی تشکیل شد.
تفتی در ادامه با اشاره به خرید مردم برای شب سال نو از یک ماه آینده تصریح کرد: بازرسان در این ایام بیشترین توجه خود را  معطوف کالاهای اساسی که بیشتر خریداری خواهد شد می‌کنند که در این زمینه گروه‌های نظارتی ویژه تشکیل می‌شود.
وی بیان کرد: مجمع صنفی خدمات توزیعی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همزمان با سراسر کشور نسبت به برپایی نمایشگاه بهاره اقدام کرده و کالاهای اساسی مورد نیاز را در این نمایشگاه به مردم عرضه می‌کند. 
رئیس مجمع صنفی توزیعی استان قم خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از افزایش قیمت در این ایام در کنار نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، مراکز فروش فوق‌العاده نیز برپا می‌شود.
انتهای پیام/غ10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول