اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک محقق می‌شود

افتتاح 8500 واحد مسکونی در کردستان / عرضه مسکن بیش از تقاضا است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی کردستان از افتتاح 8 هزار و 500 واحد مسکونی در این استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

افتتاح 8500 واحد مسکونی در کردستان / عرضه مسکن بیش از تقاضا است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد رسولی سه‌شنبه شب در جلسه عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در سنندج اظهار داشت: ساخت 40 هزار واحد مسکونی شهری در این استان هدف‌گذاری شده که تاکنون 5 هزار و 200 واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه نهضت خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه در دولت نهم و دهم به صورت گسترده در سراسر کشور آغاز و با جدیت و دلسوزی همه مسئولان به صورت جدی دنبال می‌شود، افزود: دولت در این راستا با تمام توان وارد عرصه شده و به خوبی عمل کرده است.
مدیرکل مسکن و شهرسازی کردستان افزود: در حال حاضر در برخی از شهرستان‌های استان عرضه مسکن بیش از تقاضا است.
به گفته رسولی، رسیدن به این مرحله نشان از پیشرفت قابل توجه دولت در رسیدن به نقطه تعادل در بحث عرضه و تقاضای مسکن در کشور است.
وی با بیان اینکه در بحث ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی در سراسر کشور خانواده شهدا و ایثارگران از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، تصریح کرد: در استان کردستان نیز این مهم با جدیت دنبال و در راستای بهره مندی خانواده شهدا و ایثارگران به عنوان صاحبان واقعی انقلاب و وارثان خون شهدا با تمام توان اقدام می‌شود.
مدیرکل مسکن و شهرسازی کردستان خاطر نشان کرد: ما برای تامین نیازهای جامعه ایثارگران در چارچوب تفاهمنامه به تفکیک شهرستان‌ها در قالب تامین زمین و یا واگذاری واحدهای آماده اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
رسولی تصریح کرد: در دور اول اجرای تفاهمنامه و توافقنامه مابین مسکن و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح استان 172 قطعه زمین واگذار شده است.
وی افزود: در همین راستا 56 واحد مسکونی نیز در شهر قروه واگذار و 262 نفر هم از تسهیلات 5 میلیون تومانی بلاعوض استفاده کرده‌اند.
مدیرکل مسکن و شهرسازی کردستان عنوان کرد: در حال حاضر 494 نفر از خانواده‌های ایثارگران استان نیازمند تامین مسکن هستند که مسکن و شهرسازی برای تامین این میزان بر اساس تفاهمنامه منعقد شده آمادگی کامل را دارد.
رسولی با اشاره به محدودیت‌های استان در بحث تامین زمین برای ساخت مسکن، یادآور شد: با توجه به موقعیت توپوگرافی و کوهستانی بودن این منطقه تلاش در راستای تولید زمین مهم‌ترین دغدغه مسئولان و فعالان این عرصه است.
وی عدم استقبال خانواده‌های ایثارگر استان از واحدهای مسکونی آپارتمانی را متذکر شد و گفت: بیشتر متقاضیان مسکن خواستار واحدهای مسکونی مجزا و تک واحدی هستند که این مهم با توجه به نبود زمین در این استان موجب ایجاد موانع و مشکلاتی در این حوزه می‌شود.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول