اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی:

کمیته رسیدگی به تخلفات اینترنتی در مشهد آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی از آغاز به کار کمیته رسیدگی و نظارت بر تخلفات اینترنتی در استان خبر داد.

کمیته رسیدگی به تخلفات اینترنتی در مشهد آغاز به کار کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سید جواد جعفری شامگاه سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با موضوع جرایم رایانه‌ای در محل غرفه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی در نمایشگاه پژوهش اظهار داشت: در حال حاضر در فضای مجازی با دو پدیده سایبری عمده مواجه هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی افزود: پدیده اول انقراض سیاسی نام دارد که دشمن به قصد نشانه گرفتن باورهای اعتقادی و نشانه گرفتن هویت ملی ما قصد تخریب باورهای اسلامی را دارد.
جعفری بیان کرد: در این حالت دشمن به قصد ضربه زدن به مردم، به ویژه جوانان در قالب جنگ نرم برنامه‌ریزی کرده و هدف اصلی آن تغییر ارزش‌ها، باورها و به دنبال آن بی‌بندوباری است.
وی ادامه داد: پدیده دوم سود اقتصادی است که در این روند دشمن حتی برای ضربه زدن به شریان‌های حیاتی اقتصادی جامعه از هیچ اقدامی فروگذار نیست که در هر دو صورت فضای سایبری جولانگاه دشمن شده است.
جعفری خاطر نشان کرد: با توجه به این اقدامات دشمن، بنا شد تا در استان خراسان رضوی کمیته‌ای زیر مجموعه رسیدگی به تخلفات اینترنتی با موضوع اطلاع رسانی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی تشکیل شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی تاکید کرد: در این کمیته دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه اطلاع رسانی مانند خبرگزاری‌ها و رسانه ملی عضویت دارند که این اقدام به جهت همکاری و تعامل میان دستگاه‌ها و اطلاع رسانی در زمینه‌های مختلف سایبری صورت گرفته است. 
وی تصریح کرد: در نتیجه کار این کمیته از چند ماه پیش شروع شده و به مناسبت برگزاری نمایشگاه پژوهش یکی از کارهایی که در دستور کار قرار گرفته این است که در این غرفه به صورت رسمی در این زمینه اطلاع رسانی و رسانه‌های گروهی را دعوت کنیم تا با تدوین یک برنامه جامعه در این مسیر با همکاری نیروی انتظامی استان خراسان رضوی و پلیس "فتا" این زمینه را توسعه دهیم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول