اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد خبر داد

افزایش 5 برابری کمک‌های دولت به نویسندگان کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش پنج برابری کمک‌های دولت به نویسندگان، مؤلفین و ناشرین خلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

افزایش 5 برابری کمک‌های دولت به نویسندگان کهگیلویه و بویراحمد
بهمن دری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: این استان تنها استانی در کشور بوده که میزان کمک‌های دولت به نخبگان، نویسندگان و مؤلفان آن رشدی پنج برابری داشته است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اکنون سقف حمایت از تولیدات داخلی استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کتاب به 25 میلیون تومان رسیده که امیدواریم این موضوع بتواند به رشد کمی و کیفی کتاب‌های چاپ شده در این استان کمک کند.
وی، ادامه داد: یکی از خواسته‌های نماینده دستگاه فرهنگ در این استان افزایش کمک‌های وزارت فرهنگ و ارشاد از مؤلفان و کتاب‌های تولیدی آنها از 25 میلیون تومان به 50 میلیون تومان بوده که اینجا قول می‌دهم این خواسته را اجرایی کنم.
دری بیان داشت: یکی دیگر از خواسته‌های فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد افزایش سهم برگزاری نمایشگاه‌های رسمی این استان به دو مورد بوده که با این خواسته نیز موافقت می‌شود.
وی اعلام کرد: با تحقق این وعده فرهنگی، استان کهگیلویه و بویراحمد نخستین استانی خواهد بود که مجوز برگزاری دو نمایشگاه را اخذ کرده است.
این مسئول فرهنگی کشور معرفی کتاب‌های مناسب و نمونه را از برنامه‌های وزارت فرهنگ دانست و ابراز داشت: قرار گرفتن کتاب‌ها در این بسته کشوری اقدام حمایتی خوبی از تولیدات مفید و موثر در جامعه است که بر اساس آن ادارات و نهادهای مختلف این کتاب‌ها را خریداری کرده و به‌عنوان یک کتاب معتبر و مفید در کارهایی چون برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی استفاده می‌کنند.
وی، تعداد کتاب‌هایی که در این لیست قرار گرفته‌اند را 10 مورد اعلام و اظهار امیدواری کرد که یک یا دو کتاب از استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در لیست کتاب‌های مناسب و مفید برای جامعه در سطح کشور قرار گیرد.
دری، پایه و اساس برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را عقلانیت عنوان کرد و گفت: هدف ما در برگزاری نمایشگاه‌ها علاوه بر حمایت از نویسندگان و مؤلفان این است که کتاب‌ها به سهولت و با قیمت مناسب در اختیار همه مردم قرار گیرد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در تجویز نسخه‌های فرهنگی استان‌ها باید مسائل بومی و بافت آن استان‌ها لحاظ شود تا کارایی عملی طرح‌های فرهنگی در سراسر نقاط ایران بیش از گذشته محقق شود.
دری، خرید کتاب‌های تالیفی نویسندگان را مهم‌ترین حمایت از آنان دانست و خاطرنشان کرد: نویسندگان به سمت تولید کتاب‌هایی بروند که خلاهای موجود جامعه را پر کنند که امیدواریم با ادامه این روند جمع کتاب‌های معرفی شده به‌عنوان کتاب‌های برگزیده و مناسب کشور به 200 مورد افزایش یابد.
وی عنوان کرد: مجموعه سیاست‌های حمایتی وزارت ارشاد را از نویسندگان، مؤلفین و ناشران را موجب افزایش اعتماد نویسندگان و خانواده‌ها، افزایش سرانه مطالعه و خاک نخوردن کتاب‌ها در انبارها و رسیدن آن‌ها به دست مردم خواهد شد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول