اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس مطرح کرد

امکان بازپس‌گیری باغ قلهک‌ / سند باغ عملا غیرقانونی و باطل است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس با یادآوری ابعاد قانونی و حقوقی مسئله باز‌پس‌گیری باغ قلهک، گفت: کمیته ویژه‌ای برای تهیه دادخواست در این ارتباط تشکیل می‌شود.

امکان بازپس‌گیری باغ قلهک‌ / سند باغ عملا غیرقانونی و باطل است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از دفتر رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس شورای اسلامی سید حسین نقوی حسینی با تشریح نتایج نشست کمیته مطالبات ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: این جلسه با حضور حقوق‌دانان ارگان‌های مختلف و ذی‌ربط برگزار شد و بررسی ابعاد مسئله باز پس گیری باغ قلهک دو ساعت طول کشید.
نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیته مطالعات ملی مجلس سند باغ توسط انگلیس در سال ۱۳۰۹ را با دقت بررسی کرد و مشخص شد که آن زمان مراحل قانونی برای صدور سند طی نشد، بر همین اساس این سند عملا غیرقانونی و باطل است.
وی در ادامه با بیان اینکه کمیته مطالعات ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از طرف مجلس شورای اسلامی تهیه دادخواست قانونی را برای بازپس‌گیری باغ دنبال می‌کند، بیان داشت: ‌این کمیته در جلسه خود موضوع شکایت شهرداری تهران در سفارت انگلیس را به خاطر قطع صد‌ها اصله درخت کهنسال بررسی و تایید کرد.
رئیس کمیته مطالبات ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امکان بازپس‌گیری باغ قلهک از بعد حقوقی داخلی و بین‌المللی وجود دارد، تصریح کرد: برای تصمیم‌گیری درباره باز پس‌گیری باغ قلهک کمیته ویژه‌ای از حقوقدانان برجسته تشکیل خواهد شد تا موضوع مهم تهیه دادخواست در این باره را دنبال کنند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول