اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال مازندران:

15 شهر کشور دارای گنجینه اسناد مشاهیر هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال مازندران از فعالیت گنجینه اسناد برای مشاهیر و خیران مازندران خبر داد و گفت: در حال حاضر 15 شهر کشور دارای گنجینه اسناد مشاهیر و مفاخر مازندران هستند.

15 شهر کشور دارای گنجینه اسناد مشاهیر هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، فرج الله ملکی ظهر امروز در حاشیه افتتاح دفتر نمایندگی ثبت احوال رودبست بابلسر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به جایگاه ویژه ثبت احوال که تولید و انتشار آمار جمعیتی است و از طرفی کارکنان ثبت احوال به عنوان مرزبانان اسناد هویتی و تابعیتی محسوب می‌شوند، شورای فرهنگ عمومی کشور سوم دی را روز ملی ثبت احوال نامگذاری کرده که امسال دومین سالی است که هفته ثبت احوال را در مازندران جشن می‌گیریم.
وی با اشاره به اقدامات بسیار خوب انجام شده در حوزه ثبت احوال در دولت‌های نهم و دهم تصریح کرد: با اقدامات انجام شده، ثبت احوال از حالت سنتی خارج شده و ثبت همه وقایع به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
ملکی از صدور 82 هزار شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در مازندران خبر داد و بیان داشت: کیفیت شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال به اندازه گذرنامه بوده و قابل جعل نیست.
این مسئول یادآور شد: امیدواریم تا پایان سال آینده تمام مردم مازندران دارای شناسنامه مکانیزه شوند.
وی از فعالیت گنجینه اسناد برای مشاهیر و خیران مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 15 شهر دارای گنجینه اسناد مشاهیر و مفاخر مازندران هستند.
ملکی تصریح کرد: صدور کارت ملی هوشمند که یکی از مهم‌ترین مباحث زیرساختی در دولت الکترونیک محسوب می‌شود در حال حاضر در استان قم در حال انجام بوده که امیدواریم در مازندران تا پایان سال آینده انجام شود.
مدیرکل ثبت احوال مازندران از افزایش طلاق و کاهش ازدواج در مازندران خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 470واقعه طلاق و به صورت شبانه‌روز 17 واقعه طلاق در مازندران به ثبت رسیده است که بیشترین آمار طلاق مربوط به زندگی مشترک سه ساله بوده است.
ملکی بیان داشت: بیشترین میزان طلاق در گروه سنی 25 تا 29 سال در مازندران به ثبت رسیده است.
وی از کاهش 1.3 درصدی ازدواج در مازندران خبر داد و اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان ازدواج در مازندران 1.3 درصد کاهش داشته است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول