اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار انار:

تولید موجب استقلال اقتصادی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان انار گفت: برای استقلال کامل اقتصادی بهترین راه تولید است و باید قابل عرضه به بازارهای جهانی، هدفمند و قابلیت انعطاف داشته باشد.

تولید موجب استقلال اقتصادی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجید اعتمادی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دانشجویان دانشگاه آزاد شهرستان انار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: جوانان پرتلاش ما علم و عمل را با هم تجربه می‌کنند. 
اعتمادی با بیان اینکه داشنجویان ایرانی فقط به تئوری نمی‌پردازند و به تجربه عملی هم توجه دارند، افزود: زمانی که قصد داریم آنچه که می‌دانیم را در کارگاه و آزمایشگاه پیش ببریم، هزینه‌ها افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های کارگاهی و پژوهشی موجب رشد اندیشه و خلاقیت جوانان می‌شود، تصریح کرد: پرواز موفق هواپیمای شناسایی بدون سرنشین دانشجویان دانشگاه آزاد در انار سطح علمی این افراد را افزایش داده است.
اعتمادی افزود: ساخت این هواپیما با شعاع پروازی 2 هزار متر زمینه‌های مختلف علوم را در پیش روی دانشجویان قرار داده است.
وی با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد شهرستان انار برای حمایت از دانشجویان عنوان کرد: هواپیما و قایق بدون سرنشین دانشجویان در انار توانایی فیلمبرداری و ارسال به مرکز کنترل را دارد و می‌تواند برای کارهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.  
اعتمادی گفت: ده‌ها برنامه دیگر که هر کدام از آنان بر اساس نیازمندی‌های فعلی کشور ما طراحی شده‌اند، می‌تواند تضمین کننده آینده‌ای روشن پیش روی ما باشد.
وی اذعان کرد: برای استقلال کامل اقتصادی بهترین راه تولید است و باید قابل عرضه به بازارهای جهانی، هدفمند و قابلیت انعطاف داشته باشد.
اعتمادی بیان کرد: راه تحقق این امر که اشتغالزایی را به دنبال دارد، توجه به جوانان و خودباوری و ایجاد مسئولیت‌پذیری در تمام افراد جامعه است.
وی افزود: در شهرستان کوچک انار هم تاکنون با همه محدودیت‌هایی که وجود دارد، ایده‌ها و اختراعات‌ قابل قبولی را داشته‌ایم و بودجه‌های تحقیقاتی بیشتری لازم است.
منصور برجی‌پور دانشجو رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد واحد شهرستان انار با اشاره به طراحی هواپیمای بال‌رو با نام آذرخش اظهار داشت: سوخت این هواپیما الکل متانول و روغن کرچک است، طول بال آن 170 سانتی‌متر و عرض ‌آن 130 سانتی‌متر و سه ماه طول کشیده تا این هواپیما ساخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: جنس بدنه آن از چوب و وسایل به کار رفته چهار عدد سرور، یک عدد رسیور و یک باطری شش ولت و پروانه این هواپیما یک‌‌هزار و 400 دور در دقیقه دور می‌زند و 140 کیلومتر سرعت در آسمان دارد و هزینه ساخت آن حدود 8 میلیون ریال داشته است.
علیرضا دبیری‌نژاد دانشجوی ترم آخر مهندسی برق دانشگاه آزاد واحد شهرستان انار طراح و سازنده قایق شناسایی به خبرنگار فارس گفت: این قایق برای کاربرد نظامی طراحی شده و برای شناسایی مناطق عملیاتی آبی طراحی و با قابلیت ارسال تصاویر به صورت لحظه‌ای و وزن آن هفت کیلوگرم است.
وی افزود: این قایق سه کیلومتر برد دارد و قابل کنترل است، چهار ساعت قابلیت حضور مستمر بر روی آب را دارد و جنس این قایق از فوم که یک لایه چسب چوب و یک لایه رنگ دریایی است.
وی بیان کرد: برای ساخت آن چهار ماه زمان برده و هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیون ریال دربر داشته است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول