اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خبر داد

اجرای 77 درصد تعهدات آموزشی فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی77 درصد تعهدات آموزشی فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اجرا شده است.

اجرای 77 درصد تعهدات آموزشی فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، حسین خوشایند در دومین گردهمایی مدیران مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سال ۹۰ اظهار داشت: در مشورت، خیر و برکات بسیاری برای مدیران است و مدیری می‌تواند در مدت مدیریت خود موفق باشد که دارای عدالت و مساوات در برخورد با همکاران، پذیرش مسئولیت اشتباهات، صداقت در گفتار، انتقادپذیری، برنامه‌ریزی و اجرای دقیق برنامه‌ها و دوری از حاشیه‌پردازی باشد.
وی تمرکز آموزش فنی و حرفه‌ای را بر روی آموزش و فراگیر شدن آموزش‌های آن دانست و گفت: آموزش‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در دو بخش دولتی و غیر دولتی برگزار می‌شود و تعهد آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در بخش دولتی یک میلیون و 947 هزار و 482 نفر ساعت است که تاکنون با اجرای یک میلیون  و 491 هزار و ۹۳۱ نفر ساعت ۷۷ درصد از تعهدات در هشت ماه نخست سال جاری اجرا شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی مربیان را خط مقدم اجرای آموزش‌ها دانست و از برنامه‌های اداره کل در راستای ارتقای علمی و بالا بردن دانش مهارتی مربیان خبر داد.
خوشایند به واگذاری مراکز به تعاونی‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به سیاست‌های دولت و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در واگذاری مراکز به بخش خصوصی و تعاونی‌ها آماده هستیم مراکز فاقد چارت استان را به تعاونی‌های واجد شرایط واگذار کنیم.
وی به اجرای آزمون‌های متمرکز در سطح استان اشاره کرد و گفت: در هشت ماه نخست سال جاری عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در بخش برگزاری آزمون در مراکز دولتی و غیردولتی، تعداد 19 هزار و ۴۲ نفر معرفی شده به آزمون بوده که از این تعداد 11 هزار و ۶۸۸ نفر قبول و برای آنها گواهینامه مهارت صادر شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی به تعداد آموزشگاه‌های آزاد در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰۴ آموزشگاه در سطح استان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات دارای مجوز تاسیس و راه‌اندازی از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هستند که از این تعداد ۹۷ آموزشگاه فعال و هفت آموزشگاه غیر فعال هستند.
خوشایند به گسترش و تجهیز مراکز آموزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اعتبارات عمرانی تملک استانی و ملی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، ضمن تجهیز مراکز و کارگاه‌های آموزشی، در هفته دولت نیز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران نهبندان و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خضری دشت بیاض به مساحت2 هزار و ۳۰۰ متر مربع افتتاح شد.
وی تخصصی کردن مراکز آموزشی در سطح استان را از برنامه‌های اداره کل عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف ما در استان تخصصی کردن مراکز آموزشی است که در حال راه‌اندازی مراکز تخصصی صنایع چوب، صنایع جوش و صنعت ساختمان و برق و الکترونیک از برنامه‌های این اداره کل است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از راه‌اندازی مراکز علمی کاربردی در شهرستان‌ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر مرکز علمی کاربردی بیرجند در هشت رشته پودمانی الکترونیک(ابزار دقیق)، جوشکاری، تولید مبلمان، ماشین ابزار، تعمیر و نگهداری خودرو، تعمیر و نصب آسانسور، تعمیر سخت افزار کامپیوتر و نقشه‌کشی صنعتی در بهمن ماه سال جاری راه‌اندازی و دانشجو می‌پذیرد.
خوشایند اجرای طرح نظام استاد شاگردی و تربیت کارگران حرفه‌ای را از دیگر برنامه‌های این اداره کل برشمرد و افزود: در موضوع نظام استاد - شاگردی اهدافی از جمله ارتقای مهارت فنی و تجربی و تربیت کارگران ماهر آشنا به بازار کار، آگاهی یافتن به نحوه اداره کسب و کار و لزوم تسلط کافی به کارهای عملی و اجرایی، دریافت آموزش در حین کار از کارگران و کارفرمایان و استادکاران با تجربه و ماهر، آشنایی شاگرد با محیط واقعی کسب و کار همراه با خلاقیت و ابتکار و پرکردن ظرفیت خالی اشتغال واحدهای تولیدی و خدماتی دنبال می‌شود.
وی تعداد پرونده‌های واصله مربوط به مشاغل خانگی را یک‌هزار و ۱۰۰ پرونده اعلام کرد و گفت: از این تعداد برای ۹۲۱ پرونده مجوز صادر و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی به موضوع رهگیری و ثبت اشتغال مهارت آموختگان در سال ۹۰ پرداخت و افزود: با توجه به تعهد 2 هزار و ۲۰۰ نفری اداره کل در رهگیری و ثبت اشتغال مهارت آموختگان، تعداد 2 هزار و ۵۱ نفر در هشت ماه سال جاری رهگیری و ثبت سیستم اشتغال مهارت آموختگان شده‌اند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول