اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

تمام دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل 763 نفر در استان خراسان رضوی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی گفت: کل آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل 763 نفر در استان خراسان رضوی است.

تمام دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل 763 نفر در استان خراسان رضوی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به دستور امام خمینی(ره) در سال 58 صادر شد، اظهارداشت: پیام امام خمینی(ره) در سال‌های بعد توسط مقام رهبری تبیین شد و سپس در سیاست‌های کلان مطرح و در شورای انقلاب فرهنگی مصوب شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: وظیفه اصلی نهضت سوادآموزی در جامعه هدف 10 تا42 سال، به صفر رساندن جامعه بی‌سوادی است که هیچ دانش‌آموزی که شرایط تحصیل را دارد از نعمت سواد بی‌بهره نباشد.
وی اظهارداشت: بر اساس آمار اعلام شده  آذر ماه از سوی رئیس آمار کشور،763 دانش‌آموز، تعداد افرادی است که به لحاظ مشکلات جسمی و اجبار خانواده، بهره هوشی کم در شرایط بازمانده از تحصیل قرار گرفتند که تا پایان برنامه پنجم توسعه با برگزاری ستادهای راهبردی سوادآموزی به ریاست فرمانداران شهرستان‌ها به صفر می‌رسد.
فخریان  ضمن اشاره به امضای تفاهم‌نامه با ائمه جماعت سراسر استان برای تبلیغ جهاد سوادآموزی و دستگاه‌های مرتبط استان خراسان رضوی افزود: تعداد 19 دفتر نهضت سوادآموزی در سطح استان قرار داشت که در سال تحصیلی جدید با ایجاد معاونت نهضت سوادآموزی در زیر مجموعه آموزش و پرورش خراسان رضوی، به 32 دفتر ارتقا پیدا کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی  ضمن اشاره به پنج شیوه شناسایی بی‌سوادان در سطح استان افزود: شناسایی افراد محروم از سواد بر اساس آمار سازمان آمار کشوری، فرم‌های طرح جامع  هدفمندی یارانه‌ها، سامانه‌های ثبت‌نام دانش‌آموزی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و ثبت‌نام این افراد توسط باسوادان انجام  می‌شود.
فخریان افزود: واگذاری  طرح سوادآموزی فرد به فرد در تفاهم‌نامه با مدیران مدارس از جمله روش‌های تسریع در این جهاد نهضت سوادآموزی است که دانش‌آموزان و دانشجویان نیز در قالب این طرح در باسواد کردن افراد،340 هزار تومان پس از قبولی سواد آموز در آزمون استاندارد، حق‌الزحمه دریافت می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن بیان اینکه هر بی‌سوادی که 2 جلد کتاب سوادآموزی را بخواند و در آزمون استاندارد موفق شود، گواهینامه معتبر سوادآموزی معادل سوم ابتدایی و400ساعت آموزشی را دریافت می‌کند و پس از آن می‌تواند در دوره انتقال معادل 800 ساعت آموزشی شرکت و پس از آزمون گواهینامه ششم ابتدایی را دریافت کند.
فخریان در پایان از تجلیل حجت‌الاسلام قرائتی به عنوان اولین معلم موثر و راهنمای سوادآموزی همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم نام برد و افزود: دوهزار و300 نفر تعداد آموزشیاران نهضت سوادآموزی است که به استخدام رسمی آموزش و پرورش در آمدند و تعداد  محدودی مانده‌اند که تا پایان سال به استخدام رسمی این سازمان آموزش و پرورش در می‌آیند.
 انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول