اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال طبس:

هر ۶ ساعت یک نفر در طبس متولد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال طبس گفت: در این شهرستان به صورت میانگین هر شش ساعت یک نفر و در هر روز چهار نفر متولد می‌شوند.

هر ۶ ساعت یک نفر در طبس متولد می‌شود
حسین بخشایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس، ضمن گرامیداشت هفته ثبت احوال، اظهار داشت: در 9 ماه گذشته یک هزار و 13 واقعه ولادت در اداره ثبت احوال طبس به ثبت رسیده که در مقایسه با 952 واقعه ولادت در سال گذشته، دارای 6.5 درصد افزایش است.
وی ادامه داد: از مجموع یک هزار و 13 واقعه ولادت ثبت شده، 348 مورد مربوط به ولادت شهری پسران، 167 مورد مربوط به ولادت روستایی پسران، 299 مورد مربوط به ولادت شهری دختران و 199 مورد مربوط به ولادت روستایی دختران است.
رئیس اداره ثبت احوال طبس بیان کرد: همچنین در 9 ماه گذشته 214 واقعه وفات در این اداره ثبت شده که 80 مورد مربوط به مرد شهری، 35 مورد مربوط به مرد روستایی، 59 مورد مربوط به زن شهری و 40 مورد مربوط به زن روستایی است.
وی یادآور شد: در 9 ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ولادت 6.5 درصد و وفات پنج درصد افزایش یافته و نرخ رشد جمعیت در این شهرستان هم حدود 1.3 درصد است.
بخشایی خاطرنشان کرد: در طبس به ازای ثبت هر 100 واقعه ولادت دختر، ولادت 103 پسر ثبت شده و به ازای ثبت هر 100 واقعه وفات زن، وفات 116 مرد ثبت شده است.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود درباره میزان فراوانی نام‌ها در 9 ماه گذشته در طبس، عنوان کرد: بیشترین نام دختران مربوط به فاطمه با 62 مورد، زهرا 49 مورد، زینب 35 مورد، رقیه 14 مورد و نرگس هشت مورد است و بیشترین نام پسران مربوط به ابوالفضل با 33 مورد، محمد 29 مورد، امیرحسین 29 مورد، امیرعلی 22 مورد و علی 18 مورد است.
رئیس اداره ثبت احوال طبس اذعان داشت: اداره ثبت احوال طبس در سال 1308 تأسیس شده و اولین سندی که در این اداره تنظیم و ثبت شده در همان سال و مربوط به تاجری به نام بلوریان بوده است.
وی اضافه کرد: از سال 1308 تاکنون تعداد 60 نفر بیش از یکصد سال در طبس عمر داشته‌اند که هم اکنون سه نفر آن در قید حیات هستند.
بخشایی درباره بیشترین تعداد فرزند هم گفت: بیشترین ثبت تعداد فرزند در طبس مربوط به خانواده‌ای با 17 فرزند است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول