اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شیراز:

ابزار صنعتی بدون سیستم کنترل ناکارآمد است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شیراز گفت: ابزار صنعتی بدون برخورداری از سیستم کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون ناکارآمد است.

ابزار صنعتی بدون سیستم کنترل ناکارآمد است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد موذنی صبح امروز در مراسم برگزاری کنفرانس بین‌المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون اظهار داشت: بحث کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون یکی از موضوعات مهم جامعه بشری بوده که در حوزه علم و صنعت از اهمیت فراوانی برخوردار است.
رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه ابزار صنعتی بدون برخورداری از سیستم کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون نمی‌تواند خدمات مناسبی ارائه دهند و کارآمدی مناسبی داشته باشند، افزود: سیستم‌های کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون اگر چه از نظر حجمی کوچک هستند اما تاثیری مهم و شگرف در طول عمر دستگاه‌ها، کیفیت آنها، ایمنی و بهره‌وری دارند.
وی با بیان اینکه برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌ها تاثیر خوبی در شناسایی سیستم کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون دارند، بیان کرد: با وجود پیشرفت دانش بشری در حوزه کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون اما همچنان سئوالات بسیاری در این حوزه مطرح است که برپایی اینگونه همایش‌ها، کنفرانس‌ها و میزگردها می‌تواند جوابگوی ابهامات باشد.
رئیس دانشگاه شیراز اشاره‌ای نیز به چشم‌انداز 20 ساله کشور کرد و گفت: موضوع سیتم‌های کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون یکی از محورهایی است که در چشم‌انداز 20 ساله باید به آن توجه جدی شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر تحریم‌ها و حملات سایبری از جمله آسیب‌هایی است که تولید و صنعت ما را در معرض تهدید قرار داده است و این سیستم‌های کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون در این راستا می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
موذنی در پایان تصریح کرد: محققان و پژوهشگران کشور باید در حوزه‌های علوم پایه و فنی مهندسی به گونه‌ای عمل کنند که کشور را در رسیدن به خودکفایی و استقلال یاری دهند.
به گزارش فارس، دومین کنفرانس بین‌المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون از ششم تا هشتم دی ماه جاری در شیراز در حال برگزاری است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول