اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رهدار در مناظره با پزشکیان -2:

اصلاح طلبان از امام خمینی(ره) عبور کرده­اند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره) گفت: اصلاح طلبان دیگر از امام خمینی(ره) صحبتی نمی‌کنند چراکه اصلاح طلبی مدت‌هاست از اندیشه­های بنیان­گذار انقلاب اسلامی عبور کرده است.

اصلاح طلبان از امام خمینی(ره) عبور کرده­اند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت­الاسلام احمد رهدار در مناظره­ای با مسعود پزشکیان، نماینده مجلس شورای اسلامی که دوشنبه شب در تالار غدیر دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به سخنان پزشکیان گفت: ایشان از هر چیزی صحبت می­کنند، اما یک کلمه از امام خمینی(ره) نمی­گویند، چراکه جریان اصلاح طلبی خیلی وقت است که از امام خمینی(ره) عبور کرده است.
مدیر گروه مطالعات اسلام و غرب در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز داشت: در دنیا دارند غبطه می­خورند که چنین رهبری داشته باشند اما جریان اصلاح طلبی صریحا در فتنه 88 به رهبر معظم انقلاب و مقدسات ملت ایران توهین کرد.
 
* اصلاح طلبان طرح و استراتژی ندارند
وی اضافه کرد: خط اصلاح طلبان خط ورشکستگان تاریخ اسلام است که هیچ برنامه، طرح و استراتژی ندارد و تنها منتظر است تا طرف مقابل او چیزی بگوید و او با آن مخالفت کند.
رهدار ادامه داد: امام خمینی(ره) در وصیتنامه خود فرمود که جوری حرف نزنید که آمریکا خوشحال شود و اگر روزی آمریکا از شما راضی شد آن روز عزا بگیرید، در حالی که اصلاح طلبان با اعمال خود آمریکا را به امکان نفوذ در کشور امیدوار می­کنند.
وی افزود: من تا به امروز قریب به 70 مناظره دانشگاهی داشته­ام، سال‌ها در این مملکت با دوستان آقای پزشکیان مناظره داشته­ام و اطمینان دارم ایشان تعمدا نمی­خواهند اسم امام خمینی(ره) را ببرند البته نه به این علت که ضد او هستند بلکه به این دلیل که اصولگرایان راهشان را از راه امام خمینی(ره) جدا کرده­اند.
مدیر گروه مطالعات اسلام و غرب در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت:  تکلیف امروز جامعه ما را امام خمینی(ره) بیان می­کند و مسائلی که جامعه ما به آن دچار است را ایشان در وصیتنامه و بیانات خود روشن کرده­اند.
 
* اصلاح طلبان سعی می­کردند مردم را نسبت به آرمان­های واقعی امام خمینی(ره) گمراه کنند
وی اظهار داشت: هشت سال جریان دوم خرداد به دروغ به مردم گفت که امام خمینی(ره) گفته من کاری انجام می­دهم که قبض آب و برق مجانی شود در حالی که او به مسائل معنوی جامعه نگاه داشت.
رهدار با بیان اینکه در دوره­های گذشته مطالب غلط و به دروغ از امام خمینی(ره) نقل می­شده است، گفت: امام خمینی(ره) در بیانات خود در صحیفه نور نگاهی را که بعضی به انقلاب دارند و این انقلاب و خون شهدا را صرفا برای بهبود مسائل مادی می­دانند، تحقیر کرده است.
وی با اشاره به اینکه در جریان اصلاحات اشتباهات فاحشی از طرف برخی عناصر مانند هاشم آغاجری و اکبر گنجی اتفاق افتاده است، افزود: این افراد در موقعیت­های مختلف به اسلام و عقاید ایمانی مردم توهین کردند اما بزرگان این جریان هیچ­گاه از این افراد اعلام برائت نکرده­اند.
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: این موضوع یک ضرورت است که باید کسانی که اکنون در جبهه اصلاح طلبی حضور دارند و خود را داخل نظام می‌دانند، موضع خود را شفاف نسبت به فتنه سبز مشخص کنند.
وی با بیان اینکه راه امام خمینی(ره) آنقدر شفاف هست تا ما فریب نخوریم و راه خود را بشناسیم، گفت: در جریان اصولگرایی یک سری بدل آمدند وسط میدان، اما این به آن معنی نیست که اصل را در جایی دیگر باید پیدا کرد. 
مدیر گروه مطالعات اسلام و غرب در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پاسخ به پزشکیان در موضوع استفاده از زور در زمینه فرهنگ عمومی جامعه، اظهار داشت: اینطور نیست که در کشور همه مسائل فرهنگی را با زور حل کرده باشیم، قانون اجبار دارد اما این اجبار به معنای خشونت و زور نیست.
 
* خط انقلاب از جریان اصلاح طلبی گذشته است
رهدار اذعان داشت: سران فتنه در جریان انتخابات سال 88  بارها بیانیه دادند، اما یکبار حاضر نشدند که با صراحت راه خود را از منافقین، آمریکا و اسرائیل جدا کنند.
وی افزود: خط انقلاب از روی جریان اصلاح طلبی رد شده است و اینها برای همیشه به فراموش­خانه تاریخ کشانده شده­اند به همین خاطر امروز همان حرفهای اصولگرایی را تکرار می­کنند تا دوباره خود را احیا کنند.
رهدار ابراز کرد: امروز اصلاح طلبان مجبورند که از مردم حرف بزنند اما مردم ایران همان­هایی هستند که در روز نهم دی برای دفاع از اسلام و انقلاب و رهبری به میدان آمدند.
 
* منتقد جریان انحرافی اصولگرایان هستند، نه اصلاح طلبان
وی در پاسخ به سئوالی درباره سران جریان انحرافی گفت: جریان اصولگرا آقای مشاعی را هیچ­گاه تایید نکرده و تا آخر هم مقابلش خواهد ایستاد.
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره)  تصریح کرد: آقای احمدی­نژاد هم از وقتی با قهر 11 روزه خود احساسات مردم را جریحه­دار کرد، با مخالفت­های اصولگرایان روبه­رو شد و حقیقتا به او فشار سیاسی آورد تا مشخص شود که ما مطیع رهبر هستیم و اشخاص برای ما اصالت ندارند.
وی افزود: به میزانی که رئیس جمهور سرباز رهبر معظم انقلاب  ما باشد کنارش ایستادیم و هرگاه از این مسیر خارج شود، در مقابلش خواهیم بود.
رهدار ادامه داد: جریان انحرافی را از ابتدا اصولگرایان نقد کردند و اصلاح طلبان هیچ­گاه مشکل خاصی با این جریان نداشته­اند.
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره)  تاکید کرد: جریان انحرافی بیش از اینکه به اصولگرایان نزدیک باشند، با اصلاح طلبان قرابت دارند.
وی در پاسخ به سوالی درباره علت محاکمه نشدن سران فتنه، گفت: اجرای قانون همواره محدودیت‌هایی داشته است.
رهدار اظهار کرد: بنی­صدر هنگام فرار از کشور شناسایی شده بود اما امام خمینی(ره) دستور داد تا او را بازداشت نکنند تا به سبب شرایط خاص کشور، بهانه به دست دشمن داده نشود.
وی گفت: سران فتنه جرم امنیتی داشتند و مجازاتشان طبق احکام فقهی اعدام بود نظام امکان اجرای قانون در مورد آنها را نداشت و این موضوع در سیره امام خمینی(ره) ریشه دارد.
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره)  در پایان خاطر نشان کرد: نظام در شرایطی نیست که بتواند قانون را در مورد سران فتنه اعمال کند، اما تاریخ آنها را محاکمه کرده و افکار عمومی در این زمینه بهترین داور هستند.
انتهای پیام/م10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول