اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون اجتماعی ناجا‌

جشنواره شهروند برگزیده در زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان گفت: با حضور سردار بهمن کارگر معاون اجتماعی ناجا‌، جشنواره شهروند برگزیده در زنجان برگزار می‌شود.

جشنواره شهروند برگزیده در زنجان برگزار می‌شود
وجیه‌الله موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در راستای تحکیم بخشیدن به ارزش‌های اجتماعی از نوع فداکاری، نوع دوستی و امداد به دیگران مراسم تجلیل از منتخبان جشنواره شهروند برگزیده در زنجان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این جشنواره از افرادی که در مواقع بروز حوادث و نابسامانی‌های اجتماعی به همنوعان خود خدمت کرده‌اند، تجلیل می‌شود.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح 100 نفر از شهروندان انتخاب شده‌اند، افزود: پس از داوری‌های صورت گرفته شهروندان نمونه استان انتخاب شدند.
وی تصریح کرد: این طرح در راستای توسعه و تقویت احساس مسئولیت، فرهنگ مشارکت و ارتقای خود کنترلی در برابر حوادث اجتماعی برگزار و از افرادی که در زمان بروز حوادث اجتماعی با خود کنترلی، ایثار و گذشت موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شوند در این مراسم تجلیل می‌شوند.
موسوی ادامه داد: تقویت افراد مسئولیت‌پذیر که با همبستگی و هم‌صدایی خود از سازمان‌های متولی نظم عمومی هستند از دیگر اهداف اجرای این طرح محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در راستای جلب مشارکت مردم و رفع موانع ایثار و از خودگذشتگی از دیگر اهداف این برنامه است، افزود: باز تولید و تقویت ارزش‌های اجتماعی، امداد به دیگران و از خود گذشتگی در زمان بروز حوادث از دیگر اهداف این طرح است.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان شناسایی و تقدیر از افراد جامعه که در راستای وظایف پلیس به تامین امنیت جامعه کمک می‌کنند را از اهداف این طرح برشمرد و افزود: بسترسازی برای اجرای طرح‌های مختلف در محلات استان با حضور معتمدان، ائمه جمعه و افراد محلی با ماموران کلانتری از دیگر برنامه‌های این طرح است.
وی خاطرنشان کرد: سه گروه در راستای حفظ امنیت و نظم در جامعه و در راستای گسترش این مقوله به طور مستقیم و غیر مستقیم و احساس مسئولیت نقش دارند.
موسوی افزود: نیروهای ارزشی از جمله بسیج و پلیس که در راه گسترش امنیت در جامعه تلاش کرده و برای نجات دیگران از جان خود می‌گذرند یکی از مولفه‌های انتخاب شهروند برگزیده است.
وی یادآور شد: افرادی که در حوزه تامین نظم و امنیت نقش نداشته اما با عملکرد مطلوب خود موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شده‌اند از جمله کارکنان سازمان آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس در این گروه از برگزیدگان قرار می‌گیرند.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: افرادی که مسئولیت غیر‌مستقیم نیز در تامین امنیت نداشته و تنها برای کسب رضایت خداوند متعال و احساس وظیفه در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش ایفا می‌کنند، نیز در این برنامه تجلیل می‌شوند.
وی تصریح کرد: گزارش‌های مردمی که منجر به تامین امنیت جامعه و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی شده و یا به افراد در معرض خطر کمک کرده‌اند نیز تجلیل می‌شوند.
موسوی اظهار داشت: تشکل‌ها و قشرهایی که در ارگان‌های غیر دولتی و سمن‌ها فعالیت کرده و نقشی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارند نیز از برگزیدگان استان محسوب می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: شهروندانی که با پلیس 110 و 197 ‌تماس گرفته و موجب کاهش و جلوگیری از وقوع جرم نیز شده‌اند تقدیر می‌شوند.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان یادآور شد: اقشار تاثیرگذار جامعه از جمله هنرمندان، معلمان، بسیجیان و کسانی که در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نقش داشته و در تولید امنیت و جلوگیری از جرم و کاهش جرائم اجتماعی نقش داشته و برای نجات جامعه از شهروندان حمایت می‌کنند، نیز تجلیل می‌شوند.
وی گفت: این مراسم روز چهارشنبه ساعت 9.30 در سالن شیخ اشراق اداره کل فنی و حرفه‌ای زنجان با حضور سردار کارگر معاون اجتماعی ناجا، استاندار زنجان و مدیران ارشد برگزار می‌شود.
‌موسوی افزود: از بین برگزیدگان استان نفر نخست این جشنواره به جشنواره شهروند برگزیده ملی معرفی می‌شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول