اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر

خودروی هیبریدی اسپرت شهری در شهرکرد رونمایی شد

خبرگزاری فارس: در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد خودروی هیبریدی اسپرت شهری در شهرکرد رونمایی شد.

خودروی هیبریدی اسپرت شهری در شهرکرد رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد سرگروه تولیدکنندگان 18 نفره خودروی تارادیس بعدازظهر امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر و رونمایی از این خودرو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، اظهار داشت: این خودروی به مدت دو سال طراحی و ساخته شد.
سعید صدیقی با اشاره به آغاز عملیات ساخت این خودرو از آذر 88 و بهره‎برداری از آن در آبان امسال اشاره و تأکید کرد: خودروی یاد شده به ازای هر 100 کیلومتر 3.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند که نوع مشابه آن 8.5 لیتر مصرف دارد.
وی طراحی خودروی یاد شده را دارای دو موتور بنزینی یک هزار و 600 سی سی و موتور الکتریکی دانست و افزود: موتور الکتریکی خودروی تارادیس به دو طریق شامل برق شهری به مدت سه ساعت و برق حین حرکت شارژ می‎شود.
صدیقی اعتبار هزینه شده برای طراحی و ساخت این خودرو را 600 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: از این مبلغ 450 میلیون ریال را دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و مابقی را اعضای گروه تأمین و هزینه کرده‌اند که در صورت تولید انبوه قیمت آن به 150 میلیون ریال می‌رسد.
سرگروه تولیدکنندگان خودروی تارادیس سرعت این خودرو را حداکثر 170 کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: موتور بنزینی خودروی یاد شده 110 اسب بخار و موتور الکتریکی آن 72 نیوتن قدرت دارد.
وی ادامه داد: باتری‌های لیتیم پلیمر و ابر خازن‌های مورد استفاده در این خودرو دارای بالاترین فن‌آوری روز دنیاست و می‌توان باتری‌های آن را از طریق برق خانگی شارژ کرد.
صدیقی با اشاره به ترکیب تیم سازنده خودرو هیربدی این دانشگاه، گفت: تیم خودروی هیبریدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد شامل گروه‌های طراحی و ساخت بدنه، انتقال قدرت، موتور احتراقی و سیستم خنک کاری، برق، کنترل خودرو و سامانه‌های وابسته کنترل پروژه است.
وی اضافه کرد: مرتضی کریمی، حسن کریمی، سعادت صدیقی، محسن اسماعیل زاده، ابراهیم فتحی، امین جعفری، محمد اسدپور، حیدرعلی رئیسی، محمد محمدی و مصیب شیخی از اعضای این گروه 18 نفره هستند.
در پایان این مراسم از 30 پژوهشگر برتر و اعضای فعال انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تجلیل شد.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول