اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان یزد:

8 صنعت در قالب 21 محصول در یزد در دست مطالعه است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: هشت صنعت در قالب 21 محصول در استان یزد در دست مطالعه قرار دارد.

8 صنعت در قالب 21 محصول در یزد در دست مطالعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید مسعود عظیمی صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: در حال حاضر هشت صنعت را در قالب 21 محصول در دست مطالعه داریم که درصد عمده‌ای از آنها در حال استخراج است.
وی صنایع فلزی، نساجی، غذایی، شیمیایی، کانی غیرفلزی، کاشی و سرامیک، پارچه و روسری و... را از جمله این صنایع برشمرد.
عظیمی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به استرداد اراضی که توسط افراد خریداری شده، اما تاکنون اقدامی در زمینه راه‌اندازی کارگاه و کارخانه صورت نگرفته است، ابراز داشت: تاکنون 20 هکتار از این اراضی باز پس گرفته شده است.
عظیمی همچنین با اشراه به خوشه‌های صنعتی استان یزد گفت: خوشه صنعتی مجموعه‌ای از واحدهای صنعتی هستند که در یک محدوده جغرافیایی واقع شده و محصولات مشابهی را تولید می‌کنند.
وی ادامه داد: این واحدها دارای فرصت‌ها و تهدیدهای مشترکی هستند و پروژه خوشه صنعتی، پروژه‌ای است که بین سه تا پنج سال اقدام به ارتقا و بهبود وضعیت خوشه از جنبه‌های مختلف می‌کند.
عظیمی ادامه داد: در یزد خوشه نساجی از سال 1386، خوشه کاشی و سرامیک از سال 1387، محصولات کنجدی از مهرماه سال جاری آغاز به کار کرده‌اند و خوشه پلیمر و پلاستیک در مراحل امکان‌سنجی به سر می‌برد و از سال آینده مشغول به کار خواهد شد.
وی با اشاره به دستاوردهای خوشه‌های صنعتی عنوان کرد: افزایش 18 درصدی واحدهای نساجی طی سال‌های 86 تا 90، ایجاد و راه‌اندازی شش تشکل و شبکه صنعتی جدید در خوشه نساجی، به کارگیری و استفاده از حمایت‌ها و پشتیبانی 28 سازمان و نهاد دولتی در طول پروژه و افزوده شدن هزار و 718 اشتغال به مشاغل موجود از مهم‌ترین دستاوردهای ایجاد خوشه‌های صنعتی است.
عظیمی یادآور شد: خوشه کاشی و سرامیک تا آذرماه افزایش 90 درصدی واحدهای کاشی و سرامیک را به دنبال داشته است.
وی همچنین از ایجاد و راه‌اندازی شش تشکل و شبکه صنعتی جدید در خوشه کاشی و فعال کردن 28 شرکت خدمات دهنده در این زمینه خبر داد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهبردهای این شرکت عنوان کرد: توسعه و تکمیل امکانات زیربنایی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، راه‌اندازی مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در شهرک صنعتی، راه‌اندازی شهرک الکترونیک و فناوری اطلاعات، فراهم کردن بستر لازم برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی، اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و... از مهم‌ترین اهدافی است که این شرکت دنبال می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت گازرسانی به شهرک‌های صنعتی استان یزد بیان داشت: قبل از هدفمند سازی یارانه‌ها چهار شهرک صنعتی یزد در فاز یک و دو، شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد، شهرک صنعتی تفت و ناحیه صنعتی حسن‌آباد میبد گاز داشتند، اما اکنون طراحی شبکه داخلی گاز شهرک‌های صنعتی فولاد، صدوق، یزدمهر، میبد2، تفت2، بافق و نواحی صنعتی رستاق، شمس‌آباد، مبارکه، بهادران، بهاباد، پشتکوه، عشق‌آباد و دیهوک در حال انجام است.
عظیمی با اشاره به مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به استان یزد در حوزه شهرک‌های صنعتی عنوان کرد: در سفر اول هفت مصوبه در سفر دوم پنج مصوبه و در سفر سوم سه مصوبه برای شهرک‌های صنعتی یزد در نظر گرفته شد که هر یک از آنها به ترتیب دارای پیشرفت 96، 77 و 33 درصدی هستند.
وی از مهم‌ترین این مصوبات به پیش‌بینی اعتبار مناسب برای آماده‌سازی شهرک‌های صنعتی واقع در مناطق کمتر توسعه یافته استان یزد، طراحی تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی، ایجاد مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در منطقه ویژه، واحدهای جدید‌الاحداث در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خارج از شعاع 30 کیلومتری مرکز استان یزد، ایجاد خوشه صنعتی نساجی یزد و... اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد همچنین با تشریح وضعیت منطقه ویژه اقتصادی یزد عنوان کرد: در سال 1379 بر اساس تبصره 25 قانون دوم توسعه توسط شورای عالی مناطق آزاد تجاری، منطقه ویژه اقتصادی یزد در مساحت 570 هکتار مورد تصویب قرار گرفت.
وی با اشاره به مزیت‌های خاص منطقه ویژه اقتصادی یزد عنوان کرد: مجاورت با مرکز استان، مجاورت با فرودگاه بین‌المللی یزد و جاده دو بانده و ترانزیت تهران - بندرعباس، مجاورت با خطوط راه‌ آهن سراسری و... از ویژگی‌های منطقه ویژه اقتصادی یزد است.
در پایان این نشست خبرنگاران به همراه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد از شهرک صنعتی یزد و دو پروژه در دست احداث این شهرک بازدید کردند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول