اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف:

امکان فعالیت‌ فرهنگی در 850 امامزاده وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون امور بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف گفت: از 8 هزار و 51 بقعه متبرکه در کشور، امکان انجام فعالیت‌های فرهنگی در 850 امامزاده وجود دارد.

امکان فعالیت‌ فرهنگی در 850 امامزاده وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد غلامی‌ بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مقطعی از تاریخ به ساخت و ساز، فضا و حضور مردم در کنار قبور این عزیزان تلاش شده بود و بناهایی در این مکان‌ها احداث شد، اما ‌به مرور زمان این نگاه کم‌رنگ شد.
وی با توجه به تأکید‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی‌ بیان داشت: برای تحقق این امر و خواسته رهبری قرار شده بقاع متبرکه طی چند سال تبدیل به مکان‌های فرهنگی شوند.
غلامی افزود: بر این اساس مقرر شده سالانه 670 بقعه تبدیل به مکان‌های فرهنگی شوند.
وی گفت: برای تبدیل شدن این بقاع به قطب فرهنگی از طریق منابع مردمی، منابع سازمان اوقاف و همچنین اعتبارات استانی هزینه می‌شود.
غلامی عنوان کرد: این بقاع باید به گونه‌ای ساخت و ساز شود که ظرفیت 300 نفر مراجعه کننده را داشته باشد.
وی ساماندهی منابع انسانی و تجهیز بقاع و اجرای فعالیت‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های سازمان در بقاع متبرکه عنوان کرد و ابراز داشت: در سال جاری 670 بقعه متبرکه برای اجرای این امر هدف‌گذاری شده و سهم استان کرمان 14 بقعه است.
غلامی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی ساخت و ساز در این بقاع متبرکه بیان داشت: قرار بود، دولت در سال جاری 20 میلیارد تومان اعتبار در راستای کمک به عمران و آبادانی بقاع متبرکه هزینه کند، اما تاکنون یک سوم از این میزان اعتبار تخصیص یافته است.
وی ‌گفت: همچنین قرار بود، دولت برای احداث مساجد کشور 105 میلیارد تومان اعتبار هزینه کند و تاکنون 10 درصد این اعتبار تخصیص یافته است.  
غلامی خاطر‌نشان کرد: توجه به اماکن مذهبی و مناسبت‌های مذهبی می‌تواند بسیاری از جرائم را در جامعه کاهش دهد.  
معاون امور بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف کشور با اشاره به محقق شدن زیارت از راه دور بعضی از بقاع متبرکه در فضای مجازی و اینترنت‌ گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است، امکان زیارت از راه دور در هر استانی برای یک بقعه شاخص و یک امامزاده فراهم شود.
غلامی در ادامه از راه‌اندازی سامانه هوشمند در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد و اظهار داشت: با بارگذاری این سامانه همه اطلاعات بقاع متبرکه و موقوفات قابل دسترسی است.
وی همچنین با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در بقاع متبرکه ابراز داشت: طرح آرامش نوروزی و نشاط معنوی از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در حال اجرا است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول