اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

آموزش قرآن با محوریت مسجد و روحانیت انجام شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: آموزش قرآن کریم در تمام سطوح و سنین باید با محوریت مسجد و روحانیون انجام شود.

آموزش قرآن با محوریت مسجد و روحانیت انجام شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای عالی قرآن در استانداری اردبیل اظهار داشت: امام راحل بارها در نصیحت و سخنرانی‌های خود از فراگیر شدن تلاوت قرآن و حضور پرشور مردم در مساجد و محافل مذهبی تاکید کرده و خواستار محور قرار دادن مسجد و روحانیت به عنوان قشر آگاه و فرهیخته جامعه در حرکت‌های معنوی، مذهبی و فرهنگی شده‌اند.
وی با اشاره به عملکرد مناسب موسسات و نهادهای غیردولتی فعال در حوزه قرآن خاطرنشان کرد: زمانی که خبر از بخشنامه دولتی و یا انعکاس فعالیت‌ها از صدا و سیما نبود عمیق‌ترین و تاثیرگذارترین آموزش و تربیت در حوزه قرآن با کمترین هزینه و بیشترین ثمربخشی انجام می‌شد که در آن تنها می‌توانستیم انگیزه‌های الهی را که مورد هدف و مسیر درست قرار گرفته مشاهده کنیم.
رئیس شورای عالی قرآن در استان اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما هر قدر از روحانیون در سال‌های اخیر فاصله گرفتیم به همان میزان به سمت انحراف پیش رفتیم و بسیاری از برکات و ثمرات اصلاح جامعه را دچار خدشه و خلا دیدیم.
صابری با انتقاد از برخی نگرش‌ها در دوره‌های گذشته نسبت به روحانیون و مساجد تصریح کرد: خداوند لعنت کند برخی مسئولان و مدیران سابق ما را که حتی در راه دادن روحانیون به مدارس سنگ‌اندازی می‌کردند و از این کار به عنوان یک افتخار برای خود یاد می‌کردند.
وی گفت: اگر دانش‌آموز ما در فضای مسجد و در کنار روحانیون آموزش قرآن را با همراهی سایر دستگاه‌های فرهنگی فرا بگیرد تاثیرگذاری آن به یقین بیشتر از آموزش‌های معمولی خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل ادامه داد: هر چند ما موافق اجرای نهضت حفظ قرآن در مدارس هستیم اما باید در این نهضت فراگیر اصل و محور کار که روحانیون و مساجد هستند را مورد توجه قرار دهیم.
صابری با انتقاد از نگرش‌های غلط نسبت به رسالت و وظیفه روحانیون در جامعه بیان داشت: روحانی برای خواندن نماز میت یا رفتن به خطابه مراسم اموات تربیت نشده است بلکه اصلی‌ترین وظیفه و رسالت روحانیون ما تبیین و روشنگری مسایل قرآن، احکام دین، شریعت و جلوگیری از برخی کج‌روی‌ها و ناراستی‌هاست که در این زمینه ضرورت دارد از ظرفیت روحانیون و سرمایه‌های عظیم در این زمینه استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در مورد مساجد نیز باید برخی نگرش‌ها که مسجد تنها برای بزرگداشت مراسم مرده‌ها و یا برپایی مراسم روزهای لیالی قدر، محرم، دهه آخر صفر و نمازهای جماعت در ساعاتی خاص اصلاح شود و تمام مسایل فرهنگی، اجتماعی حتی فعالیت‌های اقتصادی و دیگر کارها نیز در مسجد شکل گیرد.
استاندار اردبیل در پایان سخنان خود گفت: نهضت قرآن‌آموزی نباید محدود به قشر خاص نظیر دانش‌آموز و یا دانشجو شود بلکه ضرورت دارد فضا را به گونه‌ای فراهم کنیم تا از همه اقشار با سنین و سلایق مختلف در این کلاس‌ها حضور پیدا کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول