اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راه و ترابری خوزستان:

محورهای پرحادثه بزرگراه شود

خبرگزاری فارس: معاون راهداری اداره کل راه و ترابری خوزستان، ارتقای جاده‌های استان و تبدیل محورهای پرحادثه به بزرگراه را برای کاهش تصافات جاده‌ای ضروری دانست.

محورهای پرحادثه بزرگراه شود
جهانبخش امانی ظهر امروز در حاشیه مانور روز بدون حادثه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز، گفت: بیشترین تصادفات منجر به فوت در جاده‌های خوزستان در محورهایی اتفاق می‌افتد که تبدیل به بزرگراه نشده‌اند و هنوز دو طرفه‌اند.
وی محورهای اندیمشک ـ پل زال، هفتکل ـ باغملک ـ ایذه ـ دهدز به سمت شهرکرد، بهبهان ـ رامهرمز و قسمتی از آبادان ـ سربندر را پرحادثه‌ترین محورهای استان عنوان کرد و گفت: حجم ترافیک در این محور‌ها به اندازه‌ای است که لازم است به بزرگراه تبدیل شوند.
امانی اظهار داشت: با وجودی که عملیات احداث بزرگراه در این محور‌ها در حال اجراست اما انتظار است اعتبارات به نحوی اختصاص یابد که زمان بهره برداری کاهش یابد.

* ۴۶ درصد تصادفات مربوط به واژگونی‌ها
عضو کمیته ایمنی راه‌های خوزستان همچنین با اشاره به تحلیل آمار تصادفات جاده‌ای، ۴۶ درصد تصادفات جاده‌ای هشت ماهه نخست امسال را مربوط به واژگونی‌ها اعلام کرد و گفت: عمده این تصادفات در بزرگراه‌های یک طرفه که مشکل هندسی ندارند و در نقاطی که حادثه خیز نبودند، رخ داده است.
وی اظهار داشت: دلیل اصلی واژگونی خودرو‌ها سرعت بالا و عدول از سرعت مطمئنه است و این آمار ثابت می‌کند در صورتی که اصول رانندگی رعایت شود کاهش چشمگیری حاصل می‌شود.
به گفته وی، خستگی، خواب آلودگی و صحبت با تلفن همراه نیز علل دیگر واژگونی خودرو‌ها هستند.
امانی در ادامه اختصاص اعتباراتی از محل بیمه‌های اجتماعی را به پیشگیری از تصادفات خواستار شد و گفت: تنها ارگان‌هایی که در پیشگیری از تصادفات نقش دارند، راه و ترابری و پلیس راه هستند. ضروری است برای ارتقای ایمنی و پیشگیری از تصادفات به این ارگان‌ها کمک شود.
وی افزود: با توجه به اینکه بیمه‌های اجتماعی وجوه زیادی بابت دیون و سلامت مجروحان پرداخت می‌کنند، باید درصدی از اعتبارات خود را در پیشگیری و کاهش تصادفات سرمایه گذاری کنند.
معاون راه و ترابری خوزستان تصریح کرد: این مسئله پیشنهاد شده و باید به صورت مصوبه پیشنهاد شود و نیاز به پیگیری مراجع بالا دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول