اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع امنیتی لبنان خبر دادند:

نفوذ عناصر القاعده به دمشق تحت پوشش مخالفان دولت سوریه

خبرگزاری فارس: نیروهای امنیتی لبنان به دولت این کشور خبر دادند که تعدادی از عناصر تروریستی سازمان القاعده تحت پوشش مخالفان دولت سوریه از مرزهای لبنان وارد خاک سوریه شده اند.

نفوذ عناصر القاعده به دمشق تحت پوشش مخالفان دولت سوریه
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سوریه، یک منبع دولتی لبنان اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور به دولت خبر داده اند که تعدادی از عناصر وابسته به سازمان القاعده از طریق مرزهای لبنان و منطقه عرسال در شرق این کشور وارد سوریه شده اند.

این منبع لبنانی که به نام وی اشاره ای نشده است، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که دستگاه های امنیتی لبنان در جریان نشست امینتی خود که به ریاست نجیب میقاتی نخست وزیر دولت لبنان برگزار شد، چند هفته قبل اطلاعاتی در زمینه نفوذ عناصری از القاعده به سوریه از طریق مرز عرسال به دولت داده اند.
 
بر اساس این گزارش، عناصر القاعده با عنوان معارض سوری وارد این کشور شده اند. به گفته این منبع تحقیقات سازمان های اطلاعاتی لبنان در این زمینه ادامه دارد.

فایز غصن وزیر دفاع لبنان دو روز پیش در جریان دیدار با تعدادی از افسران ارشد فرماندهی ارتش لبنان اطلاعاتی را در مورد عملیاتی که در برخی از معابر غیر قانونی لبنان و سوریه انجام می‌شود، به آنها داده است.

منطقه عرسال یکی از مهم ترین این مناطق است که قاچاق سلاح و نفوذ برخی از عناصر تروریستی وابسته به القاعده با پوشش مخالفان دولت سوریه از این مرز به راحتی به داخل سوریه صورت می گیرد.

غصن در این دیدار به تلاش های ارتش لبنان در این زمینه برای کنترل مرزها توجه و تاکید کرده بود که مسئولیت مهار قاچاق و نفوذ به مرزها در درجه اول بر عهده ارتش و نیروهای امنیتی است، اما در عین حال این مسئولیت ملی است که بر دوش تمام گروه های سایسی این کشور سنگینی می کند.

منطقه عرسال در بقاع لبنان و مجاورت مرزهای شرقی لبنان با حمص قرار دارد.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول