اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

یکی از رهبران حزب بعث سوریه در گفتگو با فارس:

روش اجرای عملیات تروریستی دمشق حاکی از نقش القاعده در این اقدام است

خبرگزاری فارس: "یاسر حوری" گفت که شورای استانبول از عملیات تروریستی دمشق پشتیبانی کرده و از روش و نوع اجرای عملیات مشخص است که بازیگر و مجری اصلی این عملیات، القاعده بوده است.

روش اجرای عملیات تروریستی دمشق حاکی از نقش القاعده در این اقدام است
"یاسر حوریه" از رهبران بلندپایه حزب بعث، عضو کمیته مذاکرات دولت سوریه با معارضان و رئیس کمیته دوستی سوریه و روسیه در خصوص عملیات انتحاری روز گذشته و عاملان این حادثه تروریستی اظهارداشت: در این امر شکی نیست که ما همگی از این دو انفجار تروریستی شگفت زده شدیم و آن چیزی که بیش از همه ما را تکان داد شدت بی رحمانه بودن این عملیات تروریستی است. 

وی افزود: بیشتر افرادی‌که در این عملیات تررویستی مورد هدف قرار گرفتند، از شهروندان عادی و بی‌گناه بودند تنها گناه آنها این بود که در مکان وقوع انفجار حضور داشتند.

عضو کمیته مذاکرات دولت سوریه با معارضان در ادامه تأکید کرد: بدون شک روش این جرم و نوع اجرای آن به دست داشتن القاعده در این عملیات تروریستی اشاره می کند، به گونه ای که ورود برخی از عناصر آنها از لبنان به سوریه اعلام شده بود.

رئیس کمیته دوستی سوریه و روسیه در ادامه این مصاحبه گفت: من قبلاً هم اعلام کرده بودم که گزارش شواری استانبول از این امر پشتیبانی می‌کند و با چشم پوشی از این خبر من معتقدم که بازیگر و مجری حقیقی و اصلی این عملیات، گروه یا شخصی است که ضربه زدن به امنیت و اسقرار سوریه به مصلحت آنهاست.

یاسر حوریه تصریح کرد: به سادگی بیان می کنم که اتحاد "صهیونیستی آمریکایی" این افراد مسلح را از لحاظ مالی و تسلیحاتی حمایت و تشویق کرده است.

عضو کمیته مذاکرات دولت سوریه با معارضان تأکید کرد: من به صراحت می گویم که اسرائیل و آمریکا و کسانی که با آنها هستند از جمله اروپایی‌ها، اعراب و افرادی همچون غلیون کسانی هستند که در پشت پرده این عملیات تروریستی حضور دارند.
 
وی درباره اظهارات برهان غلیون رئیس شورای معارضان خارج نشین مبنی بر اینکه دولت سوریه در این عملیات تروریستی دست دارد، گفت: این موضوع به گونه ای سیاه نمایی، رسانه ای و سیاسی است که کسی نمی تواند آن را درک کند و جزئی از دروغ نمایی و کذب رسانه ای است که در قبال سوریه در پیش گرفته‌اند که باعث بزرگنمایی امور و وارونه کردن حقایق است. 
 
حوریه افزود: درکل به منظور بر عکس جلوه دادن تمامی امور این موضوع را مطرح کرده و این افراد در واقع عقل خود را از دست داده‌اند و کسی نمی‌تواند اینگونه فکر کند، حکومت سوریه در تلاش است تا امنیت ، عدالت و ثبات را به این کشور بازگرداند.

انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول