اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان زنجان خبر داد

برخورداری 68 درصد راه‌های روستایی از آسفالت مناسب

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان زنجان گفت: در حال حاضر 68 درصد راه‌های روستایی استان زنجان از راه مناسب آسفالته برخوردار هستند.

برخورداری 68 درصد راه‌های روستایی از آسفالت مناسب
غلامرضا سقندلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: پنج هزار و 625 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان زنجان وجود دارد.
وی استان زنجان را پیشرو در آسفالت راه‌های روستایی در کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 68 درصد راه‌های روستایی استان زنجان از راه مناسب آسفالته برخوردار هستند و این استان در احداث، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی نسبت به استان‌های همجوار از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
مدیرکل راه و ترابری استان زنجان با اشاره به کاهش 10 درصدی تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان، خاطرنشان کرد: استان زنجان از سال 84 جزو استان‌های موفق در کاهش تلفات و سوانح جاده‌ای در کشور شناخته شده است.
وی به ایمن‌سازی نقاط پر حادثه اشاره کرد و یادآور شد: این استان در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای را در زمینه رفع نقاط پر حادثه و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی انجام داده است که می‌توان به ایجاد 60 کیلومتر روشنایی در راه‌های استان، نصب و راه‌اندازی سیستم کنترل هوشمند جاده‌ها اشاره کرد.
سقندلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار کیلومتر از روشنایی محور زنجان به فرودگاه و هفت کیلومتر از روشنایی کمر‌بندی جنوبی که برای نخستین بار به پایه‌های تاشو و سیستم اتوماسیون مجهز شده در مرحله پایانی است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل راه و ترابری استان زنجان به انجام روکش آسفالت آزاد راه زنجان به قزوین اشاره کرد و یادآور شد: در سال‌جاری 17 کیلومتر از این محور روکش آسفالت شده و مابقی آن با تامین اعتبار و در صورت مساعد شدن شرایط جوی ادامه پیدا خواهد داشت.
وی از بهره‌برداری پروژه‌های تهم به چورزق به طول 56 کیلومتر، قطعه دوم محور زنجان به فرودگاه به طول 10کیلومتر و قطعه سه محور گیلوان به منجیل به طول 22 کیلومتر در سال‌جاری خبر داد و ادامه داد: در حال حاضر قطعه چهار محور گیلوان به منجیل نیز به طول 12 کیلومتر مراحل نهایی تعریض و بهسازی خود را می‌گذراند.
سقندلی فراهم آوردن ایمنی و آسایش مسافران زمستانی را مورد تاکید قرارداد و خاطرنشان کرد: مدیریت راهداری زمستانی این مقدار راه را امری حساس و پر مشقت بیان کرد.
مدیرکل راه و ترابری استان زنجان بر اطلاع‌رسانی به روز و منسجم وضعیت محور‌های استان از طریق صدا و سیمای مرکز زنجان، خبرگزاری‌ها و مطبوعات محلی تاکید کرد.
وی افزود: باید طوری فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی کنیم که مردم ضمن اطلاع از وضعیت محور مورد نظر در مواقع بحرانی و بارش برف و کولاک شدید، همکاری لازم را با پلیس راه و عوامل راهداری داشته و با توقف در راهدار خانه‌ها و پارکینگ‌های موجود در راه‌ها، فرصت مناسب برای برف‌روبی و پاکسازی محور‌ها را به عوامل راهداری بدهند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول