اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آخرین شب ماه محرم

عاشقان حریم کبریایی با غباروبی حرم حضرت عبدالعظیم غبار دل خود را زدودند

خبرگزاری فارس: عاشقان و دلدادگاه خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همزمان با آخرین شب ماه محرم با اشک دیده ضمن غبارروبی از ضریح حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) غبار دل خود را زدودند.

عاشقان حریم کبریایی با غباروبی حرم حضرت عبدالعظیم غبار دل خود را زدودند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با شب آخر ماه محرم عاشقان و دلدادگان حریم امن الهی و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام با حضور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با اشک دیده ضمن غبارروبی از مضجع شریف حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) غبار دل خود را زدودند.
صحن عتیق آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) حال و هوای دیگری دارد، عاشقانی که آمده‌اند ساکت هستند و بی‌تاب، هیجان و اشتیاق را می‌توانی در عمق نگاهشان ببینی، بغض گلوی آنها را گرفته، از شادی و خوشحالی عنایت خداوند به آنها آرام و قرار ندارند، ثانیه‌ها به کندی می‌گذرد و سرانجام در ساعت 23:30 درب‌های حرم گشوده می‌شود و مراسم غبارروبی ضریح مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور عاشقان و ارادتمندان به آستان جانان آغاز می‌شود.
برخی از حاضران با وارد شدن در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و حین قرائت اذن دخول و زیارت‌نامه اشک از دیدگانشان جاری می‌شود و خداوند متعال را برای این توفیقی که نصیبشان شده شکر می‌کنند.
مسئولان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) تلاش فراوانی می‌کنند تا همه چیز طبق برنامه و با نظم خاصی برگزار شود.
حضور قاریان بین‌المللی قرآن و مداحان اهل بیت علیهم‌السلام معنویتی دو چندان به این مراسم داده است که چنین فضای معنویی را در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام تجربه می‌کنند. 
سعید شهبازی مرد میان‌سالی است که برای نخستین بار این مراسم را تجربه می‌کند، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران عنوان کرد: تصورش را نمی‌کردم روزی در این مراسم معنوی شرکت کنم، مدام دارم به این فکر می‌کنم که چطور عنایت آقا سیدالکریم (ع) نصیب ما شد، بعد از ظهر یکی از دوستان گفت و من فکر نمی‌کردم این مراسم به‌طوری باشد که همه اقشار جامعه بتوانند در آن شرکت کنند ولی الحمدلله توانستم در این مراسم شرکت کنم و به دلیل این عنایت خدا او را سپاسگذارم.
وی از آرزوهایش سخن به میان آورد و گفت: فرج امام زمان (عج)، سلامتی رهبر، رفع گرفتاری همه مومنان را از خدا می‌خواهم و دوست دارم این توفیق مجددا هم نصیبم شود.
علیرضا ابراهیمی یکی از جوانانی که دراین مراسم شرکت‌ کرده بود، عنوان کرد: حس خیلی خوبی دارم، باورم نمی‌شود بتوانم در این مراسم شرکت کنم، ظهر با من تماس گرفتند و الان اینجا هستم و می‌خواهم در مراسم غبارروبی آقا شرکت کنم.
این جوان که خوشحالی از نگاه او موج می‌زد، فرج حضرت حجت (عج) و سلامتی خانواده‌اش را از جمله خواسته‌های خود از حضرت عبدالعظیم (ع) می‌خواند. 
جوان دیگری که اشک از دیدگانش جاری است و در گفت‌و‌گو با فارس بریده بریده سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: ما که در شهر ری زندگی می‌کنیم زندگی‌مان بدون حضور در حرم مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) معنایی ندارد و غیر ممکن است حداقل هفته‌ای یکبار به این مکان مقدس و حرم آسمانی نیاییم اما حضور در مراسم غبارروبی، آرزویی است که شاید همه شهروندان به آن نرسند و من از اینکه چنین فرصتی پیدا کردم خوشحالم و امیدوارم در آینده باز هم بتوانم در چنین برنامه‌هایی شرکت کنم.
داوود اسماعیلی جوان مشتاقی که او برای دومین بار به مراسم غبارروبی دعوت شده است. اما به گفته خودش دفعه قبل توفیق حضور در این مراسم معنوی را نداشته است، گفت: حضور من در این مراسم معنوی سعادتی است که نصیب من هم شد تا در این لحظه‌های آسمانی سهمی داشته باشم و الان که توفیق حضور در این مراسم را دارم ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) شفای مریض‌ها، خوشبختی جوانان را از خداوند متعال مسئلت دارم و آرزو می‌کنم شرکت در این مراسم روحانی مکرر نصیب ما بشود.
زن و مرد، پیر و جوان، دختر و پس، همه و همه خوشحال و با حسی زیبا در این مراسم شرکت کرده بودند تا با خداوند متعال و حضرت عبدالعظیم (ع) خلوت کنند.
کسی که زائر تو شد، حسین را شد زائر **  که رنگ بوی حرم تو از آن حریم گرفتند
مراسم با نظم و ترتیبی خاص انجام شد، قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، قرائت زیارتنامه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام و در ادامه مداحی مداحان اهل بیت علیهم‌السلام حال و هوایی غیر قابل توصیف به این حرم آسمانی داده است.
همزمان با شب آخر ماه محرم الحرام مداحان در مدح سرور و سالار شهیدان مدیحه سرایی می‌کردند و عاشقان با ذکر «یا حسین (ع)» آنها را همراهی می‌کردند.
عبدالمجید فرایی یکی از شعرای اهل ری اشعار خود را که در ارتباط با این سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین در وصف حضرت زینب (س) و حضرت اباالفضل (ع) سروده بود قرائت می‌کرد.
شرکت‌کنندگان در این آیین با ذکر «یا حسین (ع)» فضای معنوی آستان را عطر آگین می‌کردند.
آخرین مرحله از برنامه ورود یک به یک شرکت‌کنندگان در مراسم غبارروبی، به داخل ضریح مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام است که تقریبا همه برای این لحظه بی‌تابی می‌کنند.
لحظه‌ای که به قول کسانی که آن را تجربه کرده‌اند لحظه‌ای است که فکر می‌کنند روی زمین نیستند و در عرش قرار گرفته‌اند، قلم و زبان  قادر به بیان این احساسات نیست فقط بگویم فضای آنقدر روحانی و ملکوتی است که شرکت‌کنندگان در این مراسم با قدم گذاشتن در مضجع شریف حضرت سیدالکریم (ع) اشک از دیدگانشان جاری می‌شود و یک دل و یک نوا برای ظهور حضرت مهدی (عج) دست به دعا بر می‌دارند.
ابتدا آقایان و سپس خانم‌ها به نوبت وارد ضریح می‌شوند، در این لحظه هیچ کس را نمی‌بینی که چشمانش بارانی و گونه‌هایش خیس نباشد. گویی این آیین غبارروبی از ضریح آقا نیست بلکه همه آمده‌اند تا غبار از چشم و دل خود بروبند و روح و جانشان را جلا دهند و دل‌هایشان را به ضریح آقا گره بزنند تا گره‌های دنیوی و اخرویشان گشوده شود.
یکی از جوان‌های حاضر در این آیین روحانی که صبر و قرار از کف داده، به پهنای صورتش اشک می‌ریزد و بریده بریده می‌گوید «الحمدلله، لطف خدا شامل حال من شد، قربان کرم آقا! بیهوده نیست که حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام را سیدالکریم علیه‌السلام نامیده‌اند. حضرت هیچ کس را با هر درجه از ایمان و اعتقاد که باشد ناامید از آستانش راهی نمی‌کند. من هم مطمئن هستم که دست خالی بر نمی‌گردم.
قلم از بیان احساسات و حال و هوای این فضای روحانی قاصر است، عاشقان حاضر در این مراسم پس از اتمام این آیین آنقدر سبک بودند و از چهره‌های آنها مشخص بود که چه بهره‌ای از این مراسم معنوی برده‌اند.
اسداله ایمانی فرد آذر که حال و هوای روحانی داشت می‌گفت: خدا را شکر، امروز لطف خدا شامل حال من شد.
او که بغضش ترکید و با اشک دیده سخن می‌گفت، عنوان کرد: آرزومندم مجدد این توفیق نصیبم شود.
مسعود تندرو که در هنگام خروج با وی هم‌کلام شدیم حس و حالش را غیر قابل وصف دانست و می‌گوید فکر نمی‌کردم این توفیق نصیبم شود.
این جوان عاشق اهل بیت عصمت و طهارت در یک جمله از حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) عبدالعظیم می‌خواست که شب اول قبر یاریمان کند.
یکی از خادمان حرم سیدالکریم علیه‌السلام آخرین کسی بود که با هم، هم کلام شدیم، او در درد و دلش با حضرت عبدالعظیم (ع) به این بسنده می کرد که آقا خیلی مخلصیم.
حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد.
پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس بود.
آیین غبارروبی ضریح حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با حضور جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران، طلاب و اساتید حوزه علمیه، عباس سلیمی معاون ارتباطات و تبلیغات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و جمعی از عاشقان و دلدادگان به حریم امن الهی برگزار شد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول