اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

عرضه غیرکارشناسانه سکه در بازار/ بانک مرکزی باید پاسخگو باشد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عرضه سکه در بازار غیرکارشناسانه بوده و بانک مرکزی باید در این خصوص پاسخگو باشد.

عرضه غیرکارشناسانه سکه در بازار/ بانک مرکزی باید پاسخگو باشد
مصطفی مطورزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر در خصوص وضعیت آشفته بازار سکه چنین اظهار داشت: در اقتصاد کشور هر اقدام دستوری در رویایی با بازار آشفته‌ای مانند بازار سکه ایران پیامد نامناسبی دارد.
وی افزود: اقتصاد شریان‌های پیوسته‌ای دارد که هر عملی در آن عکس‌العملی و هر اقدامی، پیامدی به دنبال خویش دارد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز خرید و فروش سکه در کشور به‌عنوان شغل درآمده و بسیاری از مردم در صف‌های طویل ساعت‌ها به انتظار خرید چندین سکه و فروش آن در ساعاتی بعد با چندین برابر قیمت می‌نشینند.
وی با انتقاد از اقدام بانک مرکزی در کاهش نرخ سکه اضافه کرد: عرضه سکه دولتی زیر قیمت بازار اقدامی هیجانی است و بانک مرکزی باید پاسخگوی پیامد اقدام اخیر خود باشد.
مطورزاده خاطرنشان کرد: بازار سکه همچنان که پیش‌بینی می‌شد باید مهندسی شود و غیرکارشناسانه نباید در این خصوص تصمیم گرفته شود.
وی ادامه داد: طبق قوانین اقتصادی هرگز نباید با اقتصاد به شکل دستوری برخورد کرد و باید اجازه فضای رقابتی بر بازار حاکم شود تا قیمت‌ها کاهش یابد.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: عرضه نامناسب سکه دولتی یکی از عوامل ایجاد حباب در بازار سکه بوده و در این راستا هجوم متقاضیان برای اخذ سکه از بانک‌های منتخب بانک ملی پیش از عرضه سکه‌های دولتی قابل پیش‌بینی بوده است.
وی افزود: باید هر چه سریع‌تر مسئولان کشوری در این خصوص تمهیدات لازم را اتخاذ کنند زیرا بازار سکه در کشور بسیار آشفته و نگران کننده است.
مطورزاده گفت: بانک مرکزی در این بین نقش پایه و اساسی را ایفا می‌کند.
انتهای پیام/غ20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول