اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش مهدیشهر خبر داد

تجدیدنظر در اساسنامه فعلی مدارس هیئت امنایی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر از تجدید نظر در اساسنامه فعلی مدارس هیئت امنایی خبر داد.

تجدیدنظر در اساسنامه فعلی مدارس هیئت امنایی
علی طاهرزاده امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در مهدیشهر، با تشریح برنامه‎ها و سیاست‏های کاری آموزش و پرورش این شهرستان در سال تحصیلی جاری اظهار داشت: از مجموع همه مدارس موجود در این شهرستان، شش مدرسه هیئت امنایی تعریف شده است.
وی افزود: مدارس هیئت امنایی بر اساس اساسنامه‏ای که دارند، تعریف خاص خودشان را می‏پذیرند اما به طور 100 درصد تاکنون برای آنها تعریفی ارائه نشده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر افزود: توانستیم با تاسیس مدرسه هیئت امنایی "شهید باهنر" به این دلیل که دبیرستان نمونه در این شهرستان نداشتیم، تعدادی دانش‏آموز را از پایه اول به شکل گزینش شده و با آزمون جذب کنیم تا از مهاجرت دانش‏آموزان نخبه و مستعد به شهرهای دیگر کاسته شود.
طاهرزاده اضافه کرد: اولیای دانش‏آموزان نیز از این طرح استقبال خوبی داشتند و خود دانش‏آموزان هم علاقه‏مند بودند و به همین خاطر سعی کردیم تا از لحاظ سرویس آموزشی و پرورشی هم به نحوه شایسته‏ای برای این تعداد امکانات فراهم و اطلاع‏رسانی انجام شود.
وی افزود: باید امکاناتی فراهم می‏شد تا دانش‏آموزان در شهر و شهرستان خودشان ادامه تحصیل دهند و سیاست‏های آموزش و پرورش نیز از گذشته همین بوده و اکنون قوی‏تر نیز شده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر بیان کرد: آموزش و پرورش می‏کوشد تا بتواند از مشارکت‏های مردمی استفاده کند و یکی از مباحثی که مدارس هیئت امنایی دارند، جلب مشارکت‏های مردمی است.
طاهرزاده افزود: این شیوه مورد تایید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری هم بوده و وزیر آموزش و پرورش نیز بر مشارکت مردمی در اداره امور مدارس تاکید دارد.
وی تصریح کرد: شاید شکل هیئت امنایی با اساسنامه فعلی نتیجه‏بخش نبوده و به خاطر همین در حال تجدید نظر در آن هستند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر بیان کرد: در بحث مدارس هیئت امنایی در واقع وزارت آموزش و پرورش در راستای تقویت امور هیئت امنایی گام برمی‏دارد تا به شکل جدیدی در بخش دولتی مدارس اداره شوند.
طاهرزاده افزود: این طرح شاید توفیق چندانی در زمینه سرمایه‏گذاری حاصل نکند ولی اگر بخواهد بحث مشارکتی و استفاده از بخش خصوصی را داشته باشد، باید این مدارس تقویت شوند.
وی بیان کرد: با توجه به تغییری که در اساسنامه به وجود می‏آید، تغییرات ماهیتی که در شکل اداره مدرسه و ترکیب هیئت امنا بوده، در دستور کار وزارتخانه است که به شکل جدیدی ادامه خواهد یافت.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول