اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای برنامه‌ریزی کردستان مطرح شد

تاکید معاون عمرانی استاندار کردستان بر ساماندهی ورودی شهرها

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بر ساماندهی ورودی شهرها تاکید کرد و گفت: ورودی شهرها از 20 تا 25 کیلومتری دچار نابسامانی شدیدی هستند.

تاکید معاون عمرانی استاندار کردستان بر ساماندهی ورودی شهرها
به گزارش خبرگزاری فارس ازسنندج، اردوان نوسودی شنبه‌شب در دوازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به تهیه طرح جامع ناحیه‌ای، اظهار داشت: در مدت اخیر ناحیه مرکزی کردستان شامل کامیاران، سنندج، سروآباد و مریوان در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسید.
وی تصریح کرد: در طرح مذکور، ناحیه مرکزی کردستان بزرگ‌ترین ناحیه بوده که حدود 800 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.
وی با بیان اینکه نبود کاربری‌های مشخص در فاصله ورودی شهرها همواره به عنوان دغدغه‌ای در کمیسیون ماده 5 و کارگروه‌های تخصصی مطرح بوده است، افزود: از محدوده قانونی شهرها به بعد همواره به دلیل نبود کاربری تعریف شده قادر به تصمیم‌گیری نبودیم.
معاون عمرانی استاندار کردستان به سیمای نامناسب ورودی‌های شهرها اشاره کرد و گفت: تقریبا ورودی شهرها از 20 تا 25 کیلومتری دچار نابسامانی شدیدی است.
نوسودی ادامه داد: ورودی جاده همدان به سنندج بر اساس سلایق مختلف مغازه‌های تعمیراتی زیادی راه‌اندازی شده که سیمای بسیار نامناسبی را به ورودی شهر داده است.
وی با تاکید بر تعریف طرح سیما و منظر و بدنه و کاربری از فاصله 20 تا 25 کیلومتری مانده به شهرها، خاطرنشان کرد: با تعریف و تهیه طرح جامع، کاربری‌های لازم در اختیار مسئولان برای ارائه به افراد متقاضی راه‌اندازی واحدها یا مغازه‌هایی در نزدیکی ورودی شهرها خواهیم داشت.
وی به تصویب طرح ساماندهی ورودی شهر سنندج در کمیسیون ماده 5 به عنوان پایلوت اشاره و تصریح کرد: این طرح دارای نواقصی بوده که باید تغییراتی در شرح خدمات آن لحاظ شود.
معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه ورودی شهرها باید به لحاظ طراحی شهری و بهسازی هویت مردم شهر را نشان دهند، عنوان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح نابسامانی موجود در ورودی شهرها ساماندهی شود.
وی در ادامه به بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون 2 هزار بافت فرسوده در استان وجود دارد که محله سرتپوله سنندج در سطح 12 و نیم هکتار به عنوان پایلوت انتخاب شده است.
وی اظهارداشت: در حال حاضر طرح کلی بافت فرسوده محله سرتپوله سنندج آماده شده و امید است در کمیسیون ماده 5 به تصویب برسد.
انتهای پیام/صا20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول