اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بهزیستی هرمزگان برپا شد

برگزاری نشست حجاب و عفاف از دیدگاه امام سجاد (ع)

خبرگزاری فارس: به همت بهزیستی هرمزگان نشستی با موضوع "حجاب و عفاف از دیدگاه امام سجاد (ع)" برگزار شد.

برگزاری نشست حجاب و عفاف از دیدگاه امام سجاد (ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیر کل بهزیستی هرمزگان عصر شنبه در نشست حجاب و عفاف از دیدگاه امام سجاد (ع) ابراز داشت: یکی از حلقه‌های مفقوده در بهزیستی ارتباط بین حوزه و دانشگاه است.
وی با بیان اینکه در حوزه بهزیستی مباحث به صورت پیش بینی و پیشگیری موضوعات دنبال می‌شود، ادامه داد: امروزه بر اساس تحقیقات علمی قبل از پیشگیری ابتدا پیش‌بینی و بعد از پیشگیری از محتوی برنامه‌ریزی به نتیجه‌گیری می‌رسیم.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان اضافه کرد: در خصوص همین نتیجه‌گیری و استخراج برنامه ارتباط مستمر و همیشگی بین حوزه و دانشگاه باید برقرار باشد.
این مسئول بر اهمیت جمع‌بندی و نتیجه‌گیری از چنین نشست‌هایی و تکثیر سخنرانی‌های روحانیون و توزیع آن بین کارکنان اشاره کرد و افزود: در آینده نه چندان دور با مشکلات و معضلاتی روبه‌رو خواهیم شد که حل آن از دست سازمان و دانشگاه خارج است و اگر روحانیون دخالت نکنند، معضلات و مشکلات همچنان ادامه دارد.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان در ادامه پیشنهاد کرد که نشست‌های آزاد اندیشی و هم اندیشی در حوزه و دانشگاه برقرار و نتیجه این صحبت‌ها و بازخوردهای جلسات به کارکنان ارائه شود.
حاجیه تاجری استاد حوزه و دانشگاه نیز در ادامه به عنوان سخنران طی سخنانی به دعوت معصومان به صورت قولی، کلامی و رفتاری به سوی خداوند اشاره کرد.
وی در این راستا گفت: به عنوان نمونه امام حسین (ع) که یارانشان قبل از واقعه عاشورا به هزاران نفر می‌رسید، ولی در زمان عاشورا به 72 تن رسید که از این امر می‌توان نوع دعوت‌‌ها به امور معروف و برخورد مردم با آنها پی برد.
این کارشناس امور دینی ادامه داد: با اینکه امام حسین (ع) در بحث متقاعد سازی و بحث اعظم دعوت به سمت خدا وظیفه خود را انجام داد، ولی راه ورود به عقل تعطیل شده بود و افراد قابل هدایت نبودند.
این مسئول با بیان  اینکه در زمان زندگانی امام سجاد (ع) خفقان بر شهر‌های اسلامی حاکم بود و با وجود اینکه ۴ هزار یتیم در مدینه تحت حمایت امام سجاد (ع) بود، ولی نمی‌توانست معارفه حق را به مردم برساند با این حال کتب صحیفه سجادیه و رساله حقوق را توانستند از خود بر جای بگذارند.
این استاد حوزه و دانشگاه ضمن تاکید بر مطالعه سوره نور، اذعان داشت: سوره نور تمام قواعد حجاب را از آقایان شروع کرده و عفاف در چشم، گوش، رفتار و حرکات هم بر زن و هم بر مرد واجب شده است.
این نشست با حضور مدیر کل بهزیستی هرمزگان، حاجیه تاجری استاد حوزه و دانشگاه و کارکنان این اداره کل برگزار شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول