اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

رشد علمی مدیون پژوهش است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: رشد علمی مدیون پژوهش است.

رشد علمی مدیون پژوهش است
محمود صلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: بزرگ‌ترین رویداد پژوهشی استان خراسان رضوی در فضایی بالغ بر 25هزار مترمربع افتتاح می‌شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: در این نمایشگاه، حاصل تحقیق و پژوهش دانش‌آموزان و دانشجویان، اساتید و پژوهشگران استان خراسان رضوی به نمایش در می‌آید.
صلاحی اظهارداشت: امروز همه توفیقات در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سایر زمینه‌ها مرهون فراگیری دانش و رشد علمی است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه رشد علمی ایران از متوسط رشد علمی دنیا 11برابر بالاتر است، افزود: ایران با وجود دانشمندانی چون شهید تهرانی‌مقدم در 10 رشته پزشکی، سلول‌های بنیادین، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، نانو و هوا و فضا در شمار 10 کشور برتر دنیا قراردارد.
صلاحی اظهارداشت: بهره هوشی بالای مردم ایران، جوان‌ترین کشور دنیا با وجود 70 درصد جمعیت زیر 30 سال و پیرو منویات مقام رهبری در جنبش علمی و نرم‌افزاری و نیز بالا بودن ارزش مقام عالم از خون شهدا از ایران کشوری سرآمد به جهانیان عرضه کرده ‌است.
استاندار خراسان رضوی با انتقاد از اینکه پژوهش در دانشگاه دیر است، افزود: پژوهش از آموزش و پرورش باید شروع شود تا در زمان تحصیل در دانشگاه نتیجه بدهد.
صلاحی افزود: پژوهش، کارورزی، آموزش و پرورش باید در ساعات مناسبی درسی دانش‌آموزان قرار بگیرد و باید دروس خسته کننده حذف و به سمت کیفیت آموزشی و پژوهشی حرکت کنیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به سابقه حضور دانشمندان و اندیشمندانی چون فردوسی اظهارداشت: حوزه تولید باید به پژوهش اهمیت بدهد و هزینه‌هایش را نیز بپردازد.
صلاحی با بیان اینکه سه درصد سرانه صرف پژوهش حداقل است، افزود: آموزش و پرورش برای دانش‌آموز همراه پژوهش در نظام آموزشی کارورزی و پرورش را باید به همراه داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی افزود: یکی از نقاط ضعف جدی ما علوم‌ انسانی است و البته یکی از نقاط قوت ما در اسلام و توسعه توجه به علوم انسانی است زیرا ایران سرزمین علم و مهد حضور اندیشمندان و دانشمندان بزرگ است.
وی افزود: افزایش دانش‌آموزان رشته‌های علوم انسانی در مدارس سپاد و استعدادهای درخشان و در پایان برنامه پنجم توسعه و حضور دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و نظری نسبتی برقرار کنیم، پژوهش‌محوری است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول