اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن نساجی خانه صنعت و معدن اصفهان خبر داد

اظهار بی‌اطلاعی مسئولان از دلیل اجرا نشدن ماده 80

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن نساجی خانه صنعت و معدن اصفهان گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته توسط واحدهای تولیدی مسئولان مرتبط از عدم اجرای ماده 80 برنامه پنجم توسعه ابراز بی‌اطلاعی کردند.

اظهار بی‌اطلاعی مسئولان از دلیل اجرا نشدن ماده 80
عبدالحسین اخوان مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان بیان داشت: خانه صنعت و معدن اصفهان به عنوان نماینده واحد‌های صنعتی و معدنی استان از اوایل سال جاری تاکنون پیگیر اجرایی شدن ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه جهت تسهیل امور بخش خصوصی بوده است.
وی از عدم اجرای این ماده سخن گفت و ادامه داد: واحد تولیدی پشم بافی به دلیل اجرا نشدن ماده 80 برنامه پنجم توسعه، با مشکلاتی از قبیل دور ماندن از برنامه توسعه و رونق شرکت به مدت یک سال روبه رو بوده است.
عضو هیئت مدیره انجمن نساجی خانه صنعت و معدن اصفهان از عدم افزایش 20 درصدی تولید در سال جاری سخن گفت و افزود: عدم اجرای ماده 80 برنامه پنجم علاوه بر عدم افزایش تولید در سال جاری از ورود و به کارگیری تعداد 30 کارگران به شرکت پشم‌بافی نیز جلوگیری کرده است.
وی اجرا نشدن ماده 80 را موجب پدیدار شدن زیان و بار مالی برای شرکت‌ها عنوان کرد و تاکید کرد: با اجرا شدن ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه واحدهای صنعتی تمایل بیشتری برای جذب نیرو دارند که این امر خود موجب ایجاد تولید و در نهایت درآمد بیشتر شرکت‌ها می‌شود.
اخوان مقدم اضافه کرد: از دیگر مشکلات صنعت پشم‌بافی به دلیل اجرا نشدن ماده 80 ذکر این مطلب است که موجب پدیدار شدن خسارت ماهیانه پنج درصدی از مبلغ تمام حقوق و دستمزد به این واحد شده است.
وی از اقدامات صورت گرفته برای اجرای این ماده سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به مراجعات و درخواست‌های مکرر واحدهای تولیدی مبنی بر اجرای هرچه سریع‌تر ماده 80 اما سازمان‌های مربوطه حاضر به ارائه توضیحات و راهنمایی‌های لازم در این مورد نشده و اظهار بی‌اطلاعی نیز کرده‌اند.
این عضو هیئت مدیره با اشاره به وضعیت تولید داخل گفت: واحدهای تولیدی ما در کشور در زمینه رقابت خارجی حضور دارند اما فشارهای ناشی از تحریم‌های خارجی فرصت را از ما گرفته و مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول