اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کار و امور اجتماعی سبزوار:

اجرای ماده 80 برنامه پنجم توسعه سبب کاهش بیکاری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی سبزوار گفت: هدف از اجرای ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری است.

اجرای ماده 80 برنامه پنجم توسعه سبب کاهش بیکاری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حسین ملوندی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کارفرمایان با رعایت ضوابط پیش‌بینی شده می‌توانند از مزایای ماده 80 برخوردار شوند، اظهارکرد: شرط مهم این ماده قانونی ایجاد شغل جدید است، از این رو کارفرمایانی که نیروهای جدید را جایگزین نیروهای قبلی کنند از مساعدت‌های دولت بهره‌مند می‌شوند.
وی بیان داشت: کارفرمایان می‌توانند برای استفاده از ماده 80 به اداره کار مراجعه کنند تا پرونده آنها مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی سبزوار افزود: هدف از اجرای این ماده ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری، توسعه کارآفرینی و توسعه مشاغل نو با حمایت دولت است که همکاری تولیدکنندگان و صنعت‌گران برای اجرای مناسب ماده80 ضروری است.
وی افزود: کارگرانی که در طول برنامه چهارم نتوانسته اند به مدت پنج سال از مزایای این قانون در طول برنامه چهارم و ماده 103 بهره مند شوند بقیه مدت باقی مانده را می‌توانند بر اساس بند و ماده 80 قانون برنامه پنجم و با شرایط آیین نامه جدید استفاده کنند.
ملوندی با بیان اینکه از حدود یک هفته گذشته 20 نفر از کارفرمایان را برای برخورداری از ماده 80 معرفی کرده است، تصریح کرد: کسانی که نیروی جدید استخدام می‌کنند به تدریج از معافیت حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شوند.
هیئت ‌وزیران در جلسه 5/8/1390 با اجرای آیین‌نامه اجرایی بند "و" ماده 0"8" قانون برنامه پنجم توسعه توسط سازمان تأمین‌اجتماعی موافقت کرد.
براساس تصویب هیئت ‌وزیران، بار مالی ناشی از اجرای این آیین‌نامه در سال ‌جاری توسط دولت از محل ردیف‌های ممکن تا پایان سال تأمین و در صورت عدم تأمین در لایحه بودجه سال 1391 پیش‌بینی می‌شود.
براساس بند و ماده 80 ‌قانون برنامه پنجم توسعه، در رابطه با حق‌ بیمه سهم کارفرمایان کارگاه‌هایی که با تأیید و یا معرفی واحدهای وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درجهت به کارگیری نیروی کار جدید مبادرت می‌کنند، تخفیف پلکانی اعمال می‌شود.
به شرط آنکه واحد تازه تأسیس بوده و یا در سال قبل از آن کاهش نیروی کار نداشته باشد.
براساس ماده پنجم آیین‌نامه اجرایی بند «و» ماده «80» قانون برنامه پنجم توسعه نیز اعتبار لازم برای اعمال تحقیق حق‌بیمه سهم کارفرمایی موضوع این آیین‌نامه در قالب بودجه سنواتی و با رعایت سقف اعتبارات مصوب قابل اعمال است. 
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول